Mellandag - i Bregottfabriken? ...


Att avsluta ett skolarbete är lite av en sorg. Idag ska jag lämna in min rapport.
Slut med igenomläsande, filandet med ord, nya infallsvinklar, nya uppgifter som dyker upp.
Jag måste bestämma att "nu är den klar"....

Lite som att lämna ifrån sig en ägodel.

MEN,  JAG har lärt mig otroligt mycket i ämnet. Och egentligen så är det ju det egna lärandet som är grejen med att gå i skola. Förhoppningsvis så fångar det även någon elevs intresse när jag ska redovisa, för det är ett allvarligt ämne. Kan man tycka.

NBG  -  Nordic Battlegroup - Sveriges försvarsstyrka som ska stå i beredskap för insats inom 10 dagar. Sveriges nya insatsförsvar.

Nu när jag skriver detta så kommer jag på att jag skulle kanske göra en liten "light-version"  som inlägg här på bloggen, för HUR MÅNGA vet vad det är????


Ska i alla fall tala om att nu är sommaren slut i Boden, frost i natt. Gräsmattan är helt vit.

Kommentarer
Postat av: Madonna

Ja tack till light-version. Jag vet då inte nåt om det. Hoppsan är sommaren slut där hemma..... Själv befinner jag mig i mellan Sverige och här är det gannska hyfsat än. Undrar hur mina tomater mår? Måste ringa maken....

2007-09-20 @ 07:51:24
Postat av: SolSkuggan

Ja det skulle inte vara så dumt vet inte nåt egentligen om detta.
Vilken strålande dag idag sol sol sol... Men här blir det bara att njuta genom bilrutan vi ska åka till Axfood i Luleå och handla lite för campingen.
Ha det gottast nu kram:)

Postat av: Lena svarar Madonna

Mina tomater klarade sig, de hade värme i växthuset. NU är det strålande vackert.
Jag ser att Light-versonen efterfrågas på flera håll... dagens uppgift kanske!

2007-09-20 @ 10:08:12
Postat av: Lena svarar Solskuggan

Lightvariant på gång... Dessutom, fick jag inte redovisa/berätta inför klassen idag, så jag kan ju ha användning av den själv! På tisdag.
Det var lite bistert ute, genom bilrutan låter nästan mysigare.

2007-09-20 @ 10:10:58
Postat av: Kersti

Ser fram emot light varianten. Idag sol över huvudstaden och lite regn framåt eftermiddagen.

2007-09-20 @ 19:32:30
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Dubbelörnen

Imorgon är min tunga dag... allt spelas upp igen...
vemodet fyller mitt hjärta...
Vi lever men någonstans därinne finns minnen av någon alltid kvar...
Kramar till dig som också vet...

2007-09-20 @ 23:37:21
URL: http://karljohansgarden.blogspot.com/
Postat av: M

Hoppas att allt gått bra. Ser fram emot en light version... eller gärna hela!

2007-09-21 @ 18:00:10
Postat av: SolSkuggan

Ha en riktigt skön helg nu. Hoppas du har lite ledigt från studierna under helgen.
Kram på dig:)

2007-09-21 @ 23:58:44
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Annika

jag vill också läsa!
Hälsningar från ett höstsoligt och lätt molningt Jämtland

2007-09-22 @ 09:39:44
URL: http://amatankar.blogg.se
Postat av: Anonym

there is something rotten in the state of denmark - typ hamlet,
men nåt ruttet är det också med högervridningen i sverige, finns det ingen opposition,
nordic battle group, ska vi skicka våra ungdomar rakt in i döden, för högerpartiernas räkning, utan omsorg och reflektioner, jag bara undrar!

2007-09-23 @ 19:47:36
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: Lena svarar dubbelörnen

Jag kan bara känna med dig, jag vet som sagt. Och man behöver de där dagarna för eftertanke, och för att känna tacksamhet över det man har kvar!

2007-09-24 @ 07:55:26
Postat av: Lena svarar Kersti

Lightvarianten ligger efter i tid, det blev målarväder i helgen. Regnet kom av sig!
Återkommer i ämnet...

2007-09-24 @ 07:57:04
Postat av: Lena svarar M

Hur det gick vet jag inte än, men själv är jag ju nöjd ;)
Ligtvariant på G.

2007-09-24 @ 07:58:31
Postat av: Lena svarar Solskuggan

MYCKET ledigt från studier! Dvs. totalt.
Och regnet uteblev, så det blev mycket utearbete. Målade huxflux om sängmöblerna!

2007-09-24 @ 08:00:03
Postat av: Lena svarar Annika

Kommer, kommer...
Hösten i Jämtland är underbar, här är det inte alls samma "luft"... men det var altanfikaväder...

2007-09-24 @ 08:01:34
Postat av: Lena svarar latmasksamtal

Man undrar... sen vem som beslutat ska vi låta vara osagt. Beslutet om deltagande kom 2001.
Jag orkar inte engagera mig, jag knogar på i min värld i gränslandet mellan sjukpension/sjukskrivning/arbetslöshet....skit samma vilket, loppet är kört i vilket fall som helst!
Bitterheten dryper, jag hörde det ;)

2007-09-24 @ 08:06:44

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback