Mammas Älskling sjuk ....


I dag på morgonen har jag varit iväg på sjukhuset med min Älskling, mammas lilla älskling.

Hmm... då pratar vi om djursjukhus och katten, men med stigande ålder (min ålder alltså) så blir man ju tossigare och tossigare...

För er som läst  
kattresan  kanske det är lättare att förstå min frustration och mitt huvudstupa störtande iväg för vård!!

Alltnog Mammas lilla älskling fick svårt att kissa här på morgonen, eller rättare sagt, omöjligt att kissa. Med kattkompisens hastiga frånfälle i minne, med akut kisstopp, så blev det att ringa jouren och höra. Kissproblem är akuta tillsånd, ska tittas på omedelbart.

Nu var det inte stopp, ingen urinsten, utan förmodligen en infektion. PUST. Urinprov på en katt är inte lätt, så det fick bero, vi fick tabletter att ta.

Jo hoppsan hejsan vad det ska bli intressant att tillföra katten dom!

Så nu får vi se hur det går, om det blir nått i lådan!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Förstår att du fick bråttom, det kan ju gå hiskeligt fort när det gäller " kisseriet ".
Ju högre ålder, desto viktigare är det att få behandling i tid,det finns ingen anledning att vänta.
Hoppas, att Månsan blir bättre.

2007-09-25 @ 13:09:41
Postat av: Lena Svarar Åsa

Hon spann när vi två låg och vilade under filten nyss!
Då är det hopp antar jag.

2007-09-25 @ 14:31:14
Postat av: Gunnel

Sån där är jag med...åker direkt om jag ser att något inte är som det ska. Så länge jag inte kan fixa det själv.
Ett knep att ge katten tablett, ifall hon vägrar, är att stoppa in henne i en tröjärm och sno tröjan om henne - huvudet ska alltså ut genom ärmen.
Det gjör vi på vår ena katt för hon är helt hopplös att ge tabletter.

Postat av: Kersti

Det kan inte vara lätt, att få i kissen medicin. Hoppas att hon kryar på sig snabbt.

2007-09-25 @ 20:23:53
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Madonna

Ett tips.... Prata med missan. ta dig tid att förklara vad medicinen är till för. Hur ofta hon skall ha den och hur länge. Fungerade på våran som inte är lätt att medicinera. Han tog snällt sina tabletter och till och med påminde när jag höll på att glömma. Dom förstår mer än vad man tror. Lycka till

2007-09-26 @ 07:04:44
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel

Vi har ju kattherren i huset i friskt minne..
Tröjtricket verkar bra, men - korts i taket - hon ÄTER tabletterna mosade i maten. Men det är nån form av vitaminer så de är kanske goda ??

2007-09-26 @ 19:00:18
Postat av: Lena svarar Kersti

Hon kissar lite lite, men å andra sidan så dricker hon inget heller.. för säkerhetsskull så hon inte ska bli kisnödig!
Vi kämpar på...

2007-09-26 @ 19:03:08
Postat av: Lena svarar Madonna

Naturligtvis Madonna, jag är bara så feg inser jag - tordes inte tala om att det var medicin....
OCH nu går det så bra så nu törs jag inte säga nått för det....

2007-09-26 @ 19:05:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback