Slarvmaja...

...nr 1.

Det är jag det, eller LATMAJA  - eller nått...

Slarvar bort  tid, arbetstid, skoltid, lästid.
Har tre stora saker jag ska göra, i skolarbetet alltså - sen har jag ju allt annat i "vanliga livet".

Vad gör jag?

Läser bok! Kan inte ens med bästa vilja i världen härröra den till min litterära epok som jag muntligt ska redovisa om två veckor...  Läser alltså Stieg Larssons sista bok i triologin om Millenium. Köpte den på Tradera, den kom i min brevlåda igår - och jag är inte människa att låta bli den.... Älskade sambon är bortrest, så han kan inte styra in mig på den rätta vägen, enda vägen verkar vara genom denna bok...Jag måste bara få veta...

Sen, när boken är avklarad (fniss) har jag en annan muntlig redovisning att hugga tänderna i. Ämnet rullar runt i mitt huvud, vill inte släppa taget. Björnar. Fallet med den björnrivne mannen och hans hund skedde samma dag jag reste från Jämtland, hörde om det på radion, trodde inte det var sant. Sen har jag funderat på hur saker och ting framställs i media. Veckan därpå händer nästa incident i Jämtlands län. Jag tror mig veta att min muntliga redovisning kommer att handla om björnar, björnar och människor, björnar och hundar, björnar och media.

SEN - Nationellt prov i Svenska ????? Hjälp, en stackars gamling - som på sin höjd gjort nått diagnostiskt prov för 100 år sedan.....

Å så sitter hon lugnt tillbakalutad i pappans fåtölj (fåtöljen som jag hämtade hem förrförra veckan) och läser kriminalroman!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du gör alldeles rätt i att läsa boken, hade du inte gjort det så hade du i alla fall funderat över den hela tiden.
Nu kan du läsa ut den och sedan ta itu med allt det andra.
Ha dé!

Postat av: Sylvia

Jag gjorde likadant med boken. Kunde inte vänta tills den kom i pocket (har som princip att inte köpa dyra böcker) utan beställde den på Bokus. Sen satt jag i två dagar i fåtöljen och bara läste. Rocky fick sina promenader förstås men måste jag bara få veta hur det gick. Det är så tråkigt att det inte kommer fler böcker i serien.

2007-10-25 @ 18:37:24
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Lena svarar Åsa

Bra att du säger så... jag läser och läser!

2007-10-25 @ 20:02:40
Postat av: Lena svarar Sylvia

Så spännande, är snart slut nu...
Jag håller med dig, så synd att det inte
blir fler.
Hörde på TVn nyss att alla tre ska bli film. Brukar vara spännande med filmer på böcker man läst. Både Salander och Blomqvist verkar ju man ha fått skådisar som verkligen var mitt i prick - som man föreställt sig dem.

2007-10-25 @ 20:06:41
Postat av: Gunnel

Jag har hans tre böcker liggandes på pallen bredvid sängen. Jag ska först läsa ut boken jag håller på med så är det två hundtidningar....sen är det hans tur.

Jag tycker du är så skön i det här med studier...du verkar liksom lite lugn

2007-10-25 @ 20:12:08
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Eva

Jag hade gjort precis som du! Och har man börjat läsa en av hans böcker går det bara inte att sluta. Såg att böckerna ska bli film nästa år.

2007-10-25 @ 21:41:58
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: SolSkuggan

Du är både klok och smart:) Såklart att du ska läsa boken den ger ny energi till annat.
Var sak har sin tid.. Mitt favvouttryck
Sen har jag ett till också.. Kommer dag kommer råd..
Vad säger du om det:)
Jag vet ändå att du klarar det du bestämt dig för.
Och om inte.. Vad gör väl det. Sista tåget har inte gått. Stor kram till dig min vän:)

2007-10-25 @ 21:59:23
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel

Grattis, du har en spännande tid framför dig. Jag hade lite svårt med de första 50-60 sidorna - men sen - sen - gick det som bara hejsan!

2007-10-26 @ 09:05:52
Postat av: Lena svarar Eva

NU är det klart. Sorgligt att veta att det inte blir någon fortsättning, ju mer jag läste desto mer uppskattade jag hans sätt att skriva. Lite trögt att läsa från början, int så lättläst, men sen......

2007-10-26 @ 09:07:58
Postat av: Lena svarar Solskuggan

Tack, du säger så snälla saker till mig och du är så klok!
Håller med på alla punkter, både tid och råd - nästa tåg kanske stannar på min station!
Jag skjuter fortfarande upp mitt manusskrivande för
litteraturredovisningen. Men jag samlar tankarna :)
Nu ska jag gå på affären och köpa fågelfrö - har man börjat så får man fortsätta. De kommer att äta oss ur huset tror jag - ingen annan i grannskapet matar BARA VI, alltså sitter hela fågelbeståndet här i min rönn och väntar på käk!

2007-10-26 @ 09:14:01
Postat av: Kersti svarar

Ibland är det så det måste vara. Du får säker till det på slutet. Det brukar vara så eller hur.

2007-10-26 @ 23:04:01
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Kersti

Hihii jo, det brukar bli rätt på slutet. En dag innan brukar tåtarna ha knytits ihop!

2007-10-27 @ 09:33:07
Postat av: Anki

Hej Lena!
Jag har också läst alla tre böckerna. Den mannen som blev dödad av en björn var en granne till mig.

2007-10-28 @ 10:04:23
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Anki

Mail har gått iväg!

2007-10-28 @ 15:20:22
URL: http://ankitankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback