"Skrivningen" gick åt pipsvängen..


... men vad gör det? Rakt inget.

Just nu har jag annat i huvudet. Skiter fullständigt i vad det är för statsskick i olika länder, hur man gör när man väljer president, vafför si och vafför så ..... 
(satt där och gjorde ett litet överslag och räknade poäng på de svar jag skrivit, bedömde sannolikheten som liten att  mina svar skulle räcka till godkännt, men kan man inte så kan man inte)

Just för dagen har jag vita linnedukar, hur får jag chiabattadegen att "stanna" kvar i muffinsformar, hur ska jag packa porslinet jag ska ha med till Jämtland, vad har jag för kläder att sätta på min feta lekamen, det blir väl inte halkigt efter vägen, födelsedagspresent till bonusbarnbarn som fyller om en vecka, om jag ska ringa några gamlingar och höra ifall de kommer, inte glömma att köpa "blomma för avskedstagandet" osv osv...

SÅNNT upptar min hjärna, då rymms det inte mycket annat.

Dessutom, om två timmar ska jag till skolan och engagera mig i Realismen och Naturalismen... men bara engagera mig, inga prov eller så....Man måste se det possitiva i allt  :)

NU ska jag engagera mig i lite frukost - konstigt att fast man väger på tok för mycket - så blir man hungrig???? Rejält hungrig dessutom.

Kommentarer
Postat av: Anonym

man kan ju inte plugga på tom mage, kunskaperna är inte tunga att bära, men i vuxen ålder måste man knyta upp lärandet kring något, som intresserar, då brukar det lossna

Postat av: Gunnel

Frukosten är ju den bästaste måltiden på dygnet tycker jag.

En tanke slog mig när jag läste dina första rader...vaffö ska man kunna sånt?? Nej jag skulle nog inte orka plugga ...

2007-10-17 @ 21:09:24
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vilket onödigt vetande, det måste väl finnas det som är viktigare att kunna.
Men, förr så fick man ju lära sig en massa bibeltexter och psalmer utantill....

2007-10-18 @ 08:21:34
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Lena svarar latmasksamtal

Exakt precis och just nu finns det inget att knyta runt... men äta kan man ändå!

2007-10-18 @ 10:00:59
Postat av: Lena svarar Gunnel

Frukost är gott, i synnerhet på hotell... synd bara att det nästan aldrig inträffar numera!
Ja vafför? Allmänbildning kanske...

2007-10-18 @ 10:02:24
Postat av: Lena svarar Åsa

Huvudsaken är väl, att man khar någorlunda koll - att det sen inte håller för ett prov är ju en baggis! Tack och lov så är psalmverserna borta!

2007-10-18 @ 10:03:56

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback