Räddad på kanten till katastrof...


IGEN.
Kan man kanske uttrycka det. Jag har som sagt mycket omkring mig just nu som pockar på - bland annat skolarbetet.
Muntlig redovisning med början idag. Jag har haft tid på mig att samla material, men så kom ju testamentet imellan liksom. Sammanställningen och testandet om historien skulle hålla har varit gruvligt eftersatt lindrigt uttryckt. I morse var jag uppe med tuppen och knackade ner det sista, läste det högt för mig själv samtidigt som frukost intogs. Tog tjuren vid hornen och stegade iväg mot skolan. Hade en svag förhoppning om att kanske få vänta till nästa lektionstillfälle, på torsdag.  Men så flög f**n i mig när vi satt där. Jag tar det NU, det får bära eller brista. Jag hade inledningen klar för mig, sen hade jag innehållet i huvudet, sen var det bara att låta munnen gå.......

Yiippiii - det gick.

Och vet ni vad det bästa är? Nu har jag det bakom mig, så nu kan jag fokusera framåt, mot Realismen och Naturalismen.  + Nationellt prov i svenskan. Men det blir inte till att vila på lagrarna, måste prestera ett referat tills i morgon.

Men jag la i alla fall ett VG+ till de andra omdömena i SH, så med lite tur så kan jag överbrygga bottennappet på  sista skrivningen.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis!
Du är så duktig tycker jag./ Kram

Postat av: Sylvia

Grattis! Vad bra att du inte väntade.

2007-11-06 @ 19:20:01
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Madonna

Grattis, bra gjort. Fick själv ett mail idag från universitetet att jag blev godkänd på första tentan. Så jag vet vad du menar nu kan man fokusera framåt på nästa uppgift.

2007-11-06 @ 20:17:55
URL: http://madonnas.blogg.se
Postat av: Gunnel

Grattis!!
Du är helt otrolig tycker jag.

2007-11-06 @ 20:19:57
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar Åsa

Tack snälla.

2007-11-07 @ 12:20:02
Postat av: Lena svarar Sylvia

Tack. Ja det brukar ju aldrig bli bättre av att vänta, så det var nog ett bra beslut.

2007-11-07 @ 12:21:05
Postat av: Lena svarar madonna

Tack och grattis till dig med. Det är skönt att kunna lägga uppfiften bakom sig, och förhoppningsvis så har man kunskapen kvar! Och det tror jag man har som vuxenelev, man lär för livet på ett annat sätt.

2007-11-07 @ 12:22:50
Postat av: Lena svarar Gunnel

Tack, å menar du att jag är fantastisk på att alltid landa på fötterna! För det är ju det jag lyckas med. Klarar mig på nå vis!

2007-11-07 @ 12:24:18

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback