Advent

Adventsljusen börjar sprida sig i kvarteret.  Lugnet lägrar sig. Jag tänkte säga att det blir legitimt att "gå i ide" men - kom på att "en god husmor" ska ju nu inleda sitt städraseri!
Inte jag, jag känner mig som tjuren Ferdinand - jag sitter lugnt och, inte luktar på blommorna men tittar på ljusen, myser, dricker lite glögg, myser lite mera.
Jag har för länge sedan lagt ner allt detta med städandet, av naturliga skäl, jag vet att det blir jul ändå. Vare sig man vill eller ej, och då har jag valt att välkomna julen utan att för den skull "ha ihjäl mig" i städsvängen! Dessutom så är det ju mörkt nästan hela dygnet, släck lyset och tänd ett ljus i stället, vem ser om det inte är nystädat? Möjligen du, men säg inget så löser det sig!

Ett tips för den "som inte kan städa" eller för den "late" eller varför inte tips till den smarte!

Leta upp din favoritplatsplats. Sätt dig där (eller ligg om du är sängliggandes mesta tiden!)
Kolla upp hur stor din synradie är.
Städa ihop "det värsta" inom synfältet.
Pynta med dina favoritprydnader.
Tänd ljus - och mys - njut!

Vinsten är att du orkar njuta av det vackra och stämningsfulla ......







Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det där med att storstäda slutade jag med för massor av år sen. Tar bara det värsta :O)

Det enda jag gör till jul är bakar och så...och guben får putsa prismorna i vår kristallampa...det är tradition och sen är det jul :O)

Postat av: Åsa

Tack för tipset!
..Det "köper" jag.
Hoppas, att du får en trevlig helg.
Ha dé!

2007-11-30 @ 21:43:45
URL: http://tantraffas.blogg.se
Postat av: Kersti

Det var det bästa råd jag fått på länge. Eller kanske överhuvudtaget. Tack!

2007-12-01 @ 17:27:38
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: SolSkuggan

Härligt Lena det är mina takter.. Visst sjutton blir det jul ändå.
Jag våndas när jag tänker på hur alla goda husmödrar nästan dräpt sig genom åren för att hemmet ska skina på julaftonsmorgon. Däribland min egen mor..
Huvudsaken man mår bra har lite julmat och får vara tillsammans med nån man bryr sig om vice versa.
Du är verligen en härlig bloggare Lena du skriver så bra och har lätt får att få vi andra att nicka igenstämmande:)
Skulle bara titta in för att önska dig en fin 1:a advent nu har jag gjort det.. Kram på dig du goa:)

2007-12-01 @ 20:01:40
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback