Sommarfrisyr ....



Har varit och klippt mig idag. Inför det besöket  kom jag osökt att tänka på gårdagens funderingar.

Å då skämdes jag lite.

HUR kan man klaga på att en tandlagning kostar 868:- ? En tandlagning som håller i kanske 20 år. Det blir 41.20 per år, 3.45/mån, eller 12 öre per dag. Eller för att verkligen inte ta till i överkant så håller den i  10 år  - fortfarande bara  24 ÖRE per dag.

OM man i stället använder samma pengar + lite till, sissådär 900:-  så får man en hårfärgning, som håller i tre i bästa fall fyra månader?? Sen är den bortklippt.   Det blir 7.20/dag.   Men allt här i livet är ju ett val.   Nästa gång jag behöver en ny tandlagning ska jag fundera på om jag inte ska ta av pengarna som av någon märklig anledning finns när de grå ska målas över.....


Livet är verkligen fullt av val, mer eller mindre viktiga.
 

Den senaste debatten ang hjärtsjukdom har ju varit dålig tandstatus. Då är frågan om man ska lägga pengarna på in eller utsidan. Gör ju inte så mycket med mitt nymålade hår när jag ligger där.



Visst är det charmigt med grått hår?


Kommentarer
Postat av: Eva

Ja det var en tankeställare! Jag "målar" mitt gråa hår. Slutade med det för tio år sen men det kändes inte bra att bli gammal i förtid, jag såg verkligen gammal ut!! Så sen blev det målning igen.

Postat av: Inga M

Min tandläkarskräck gör ju att jag känner att jag borde få betalt istället varje gång jag går till tandläkaren. Och jag känner igen dilemmat med att det inte handlar om några små hål längre som ska fyllas igen utan hela tänder som havererar!

2007-05-26 @ 10:32:49
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Anki

Det känns ju bättre att betala för något kul. Tandlagning känns bara som ett nödvändigt ont. Jag var till frissan i går och betalade en massa pengar för klippning och "målning". Grått hår är charmigt på andra, men inte på mig!
Ha en trevlig helg!

2007-05-26 @ 15:57:30
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Gunnel

Vilken fin reflektion du har gjort

2007-05-26 @ 20:14:50
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Lena svarar .....

Klart att det är kul med något kul - tänder är också kul, på sätt och vis. Det blir liksom ett annat perspektiv om man tänker till. Fast å andra sidan så är gråhåret inge kul!
Precis - PÅ ANDRA!
/Lena

2007-05-31 @ 07:33:37

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback