Hel vecka



Länge sedan vi hade en hel arbetsvecka nu.  Fast, det spelar ju egentligen ingen roll för mig, jag knogar ju på med mitt oavsett veckodag. Den största skillnaden är ju om sambon är hemma eller inte!
 
Igår var det häckklippningsdag hos oss. Häck-ned-mejning? Den häck som fick sig en duvning var den mot gatan, gatans i särklass högsta och fulast häck. Nu är den bara fulast!  Häck, eller om det är ett pinnstaket....... förhoppningsvis så kommer det små stackars löv på den - nån gång.

Så nu står det en släpvagn full med ris lastad här utanför fönstret, väntar på vidare transport till tippen. (+ att det är minst två lass till kvar)
Om tippen kan man skriva mycket. Jag förstår inte riktigt hur de tänker här i vår kommun. Vi vet i alla fall vad som väntar oss i kväll. Ett par timmars köande. Måndagkvällar är enda kvällen det är öppet, annars stänger tippen 15.30! Å så ska vi ristippare stå i samma kö som "brännbara", "farligt gods","miljöavfall" mm mm ...... sen har de mage att fråga sig varför sopor hamnar i naturen?? En lång rad till alla avdelningar alltså, OM jag vore mer bekant med omgivningarna skulle jag def. överväga att slänga mitt ris i skogen, riset är ju av naturen kommet så det spelar ju egentligen ingen roll. Eller att vi finge lasta av det borta på värmeverket direkt.
Undrar just vart det brännbara hamnar? Om det fraktas härifrån eller om kommunen tar hand om det själva?

Konstigt inlägg det här - bara skräp alltså.

Idag ska jag inget göra, ev sammanställa lite intervjuer - trixa lite med mitt bildspel, inga lektioner. Kanske kurera ryggen?? Dvs, ta det lugnt framför datorn och absolut inte böja mig.....


Kommentarer
Postat av: svartvitan

Jag har alltid varit lite ångestladdad inför detta att kapa buskar. Men nu har vi också gjort slag i saken och mejat ner ett antal. Har du tagit upp problemet med kommunens personal? När det är som du beskriver det
så drar man sig ju för att fara dit.

Postat av: Lena svarar svartvitan

Hmmm ... jag har ju varit och intervjuat politiker. GISSA vad jag påtalade! Föreslog dem att göra studiebesök en måndagkväll klockan 18 ungf.! De två jag pratade med skulle göra det.....

2007-05-09 @ 19:51:44
Postat av: Åsa Norling

Tycker alltid att det är roligt att läsa vad du skriver,hoppas,att det går bra med dina intervjuer och att du mår bra.
Det att kapa buskar och träd behöver inte vara krångligt,kapa bara!Det växer ut igen.....(förhoppningsvis)

2007-05-10 @ 19:30:19
Postat av: Lena svara Åsa Norling

Varit här förr ?? Synd att du inte lämnade någon "adress" efter dig så jag kan tjuvkika hos dig....
Jo, om man inte rent kväver ihjäl de stackarna så brukar buskagen växa upp igen!

2007-05-11 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback