Fullt upp - har inte tid !

Jag som har haft "sportlov" har lyckats få till det så jag känner att jag har bråttom ??

Är det min gamla stress som kommer upp i dagen?

Men - om det blir mer än tre saker att göra då känner jag att paniken gärna lurar på mig - lite snett bakifrån så jag inte ska veta vad/varifrån den kommer.......

SEN har vi ju mitt sätt att arbeta - under sträng press (har varit min melodi, kanske en förgången metod) - å i mitt nuvarande tillstånd å huvudets vägnar så är inte det speciellt bra!

1 . -  Just nu är det en rapport "i ett aktuellt samhällsämne" som ligger som en blöt filt över tillvaron, hur i  hela fridens namn ska jag få ihop tåtarna på slutet ??? Å när jag inte vet då gör jag som strutsen - syns inte finns inte... endera dagen måste jag komma fram och ta itu med det.

2.  -  Svenskans litteraturanalys, jodå analysen av texten är ju en sak .... men - om jag då åtminstone valt en "normal" deckare eller så.. nädå. I min bokhylla stod det en roman av Carl-Göran Ekerwald och ropade  - ta mig ta mig ta mig ! En liten tunn oansenlig bok, enkelt trodde jag.... Hoppsan Kerstin...  Historieberättelse på hög nivå, men jag har fått mig en lektion i Eddan mm mm. OCH det är ju Carl-Görans mening, att få oss intresserade av historien..

3.  -  Å sen då - jag  VILL ju sy lite åxå .... så jag "tjuvsyr" litte mellan varven.... ett dörrtäcke har det blivit. Då frågar vän av ordning - VAD är ett dörrtäcke?  I stället för dörrskylt, täcket ska hänga ute utanför dörren och tala om vem som bor här i detta lilla huset!   En betydligt mindre variant - för inomhusbruk - håller på att växa fram till lilla barnbarnet..

4.  -  Å så fick jag kallelse/inbjudan/ ?? till en samtalsgrupp jag anmälde mitt intresse till i höstas - då när hjärnan var förvirrad som värst... NU ska det  tydligen bli av, det ska bli spännande trots att jag tycker att jag börjar ha någorlunda kontroll. Fast - jag HAR ju inte det - det räcker ju att det hopar ihop sig så utbyter paniken....

Jaha, det var dagsläget - förvirrat, kan inte påstå att det är under kontroll, men det går framåt!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag känner igen det där, när man har för mycket blir det ett enda surr av allt. Jag har mkt svårt att ha många bollar i luften numera. Lycka till med allt du har på schemat!!

Postat av: Lena svarar Eva bakomberget

Jag håller på å tränar mig på att säga nej.... eller rättare säga nej till mig själv! Inse att jag inte hinner. Men nu har jag lagt undan litterturanalysen, så då blev det betydligt mycket enklare. "Bara" samhällsrapporten kvar...Samtalsgruppen - hmm jag vet inte - jag blir bara trött. Trött på alla människors problem, - trött på att folk anser sig ha problem när det egentligen är en baggis.... MEN allt är relativt - jag blir bara så trött. VAR ska JAG hitta kraften när jag ska trösta dem som har en bråkdel av mina ???
Näe, nu får jag skärpa till mig.... inte va på de viset!
Nu ska jag försöka hitta tillbaka till rapportskrivarflytet!
/L

2007-03-06 @ 15:43:14
Postat av: Inga M

Det här med samtalsgrupp skulle nog jag skygga för om jag kände att det var mycket runt omkring. Det är ett jobb i sig att både engagera sig i andras bekymmer och bjuda ut sin egna till granskning och kommentarer. Båda delarna kräver kraft och energi och riskerar att ockupera tankarna under en längre tid. Det är ju onödigt när Du har mycket annat just nu.

2007-03-06 @ 17:50:58
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback