Jag har regn hos mig .....



.... åh jag är en lustig figur, jag tycker om när det regnar!

Trots att vi har semester
Trots att det är Boden Alive

.... man får helt naturligt vara inne och greja, putsa lite på diskbänken, greja lite med blommorna, småpyssla i största allmänhet. Inga storstädningar utan just pyssel.
Blogga, sitta vid datorn och höra hur det skvalar utanför fönstret och inte känna att jag måste ut och ta vara på den korta sommaren.

Fast - det blev en rivstart utan like i morse när jag fattade att det regnade. Igårkväll klippte jag gräset. JA just det. JAG klippte, sen sambon startat klipparen vill säga. Å eftersom jag inte kan starta den själv så är det till att hålla hårt i handtaget så den inte stannar. Alltså klippte jag å klippte, kom till stuprörens avvattningsslangar som jag kastade åt sidan, enhandskast. Sen, när jag klippt klart hade jag ju naturligtvis totalt glömt att dom låg som döda ormar efter husväggen.
Tills i morse, klockan sex, då kom jag hastigt på dem. På med fleecetröja och regnjacka, sen kom jag på att jag skulle bli tvungen att böja mig där ute så jag tog på trosorna åxå!   "fniss"   Å så ut i regnet. Rättade till slangarna, tog in tidningen sen kröp jag ner i sängen igen och låg och lyssnade på bruset i stupröret utanför sovrummet. Och somnade så sött på andra örat.

Men nu är jag vaken och full av aktivitet, vet bara inte vad jag ska ta först och då hamnade jag här. Sambon grejar i garaget, garaget som är "fullt" med mina vävsaker sen Jämtlandsresan. Vävstol och varpa. Bilen får bo ute.  Känner ni kära bloggvänner nån som behöver en vävstol? Jag har en till salu, en stor och bred, med dubbel uppsättning trampor  (sk.dubbelkommando).  Jag måste skiljas från den, har jag insett.
Den vetskapen känns lite bättre nu sen jag bestämt  mig för att behålla den mindre vävstolen. Vi funderade och mätte och konstaterade att den skulle rymmas i källaren, så nu bor den där, väntar bara på några små reparationer. Sen så ska det bli färdigställande av hembygdsdräktstyget jag började på för många många år sedan.

Kanske jag ska titta vad sambosen gör........?? känner mig lite skyldig över tuppröran i garaget   :(




Kommentarer
Postat av: Kirsti

Ja..samma ösregn vakande jag till.
Och hade nästan kunnat betala dyra pengar för att få göra som du, somna om.. men näst sista dagen före semestern passar det sig kanske inte så bra att ringa chefen och skylla sin frånvaro på regn..:)
Nu däremot ska jag sjunka ner i soffan och lyssna på vattendropparna!

Postat av: Gunnel

Visst är vi lite konstiga...först längtar vi så efter fint väder..och när vi får det...då blir vi lätt stressade av det. Hm...blir vi aldrig nöjda kan man undra :O)

2007-06-28 @ 20:03:18
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Visst är det konstigt att man känner krav när solen skiner. Jag gillar också regn. Då gör jag som du - pysslar. Här pågår också garage- och förrådsrensning. Idag regnar det i Uppland.
Ha en skön fredag!

2007-06-29 @ 08:01:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Kersti

Jag tycker också om när det regnar. På något konstigt sätt känns det mindre kravfullt. Man kan pula med det man har lust med.
Jag har en vävstol som jag inte har plats för. Den väntar på vinden. Skulle gärna ha en som är större men det får bli när barnen flyttar och det blir rum över (om det blir det) Då ska jag ta ner vävstolen och ta hem pianot (som nu är utlånat). /Kersti

2007-06-29 @ 12:03:09
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Kirsti

Nu har det regnat klart, solen tittade ju faktiskt helt otippat fram idag. Och semestern är i full gång. Snart måste man fram med vattenslangen igen, den håller inte mycket vatten jorden i Boden!
/L

2007-07-01 @ 22:36:34
Postat av: Lena svarar Gunnel

Människan ÄR aldrig nöjd. Idag har vi haft sol, så snart klagar vi väl över att det är varmt?

2007-07-01 @ 22:37:56
Postat av: Lena svarar Nicoline på Fädernegården

Det är konstigt det där med att man tror man måste vara ute när det är fint väder. Fast, jag är gärna ute. Bara det att när man får smågreja, det är underbart.
Det där med röjning finns inte hos oss, vi som flyttat och avyttrat boenden på öpande band....
Nu har sambon trixat in min vävstol i garaget ändå, han är händig min sambo!

2007-07-01 @ 22:42:05
Postat av: Lena svarar Kersti

Jo man ska ju "sen" .... Fast det var roligt att finna att jag kan behålla vävstolen! Kanske nån mening med att jag flyttat dem runt som jag
har - 5 flyttar på lika många år! Fast helt krasst så är det så att jag inte kan skiljas från den :(

2007-07-01 @ 22:45:48

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback