Idag regnar det i Boden


Till allas vår glädje! Törs nästan inte säga så,med tanke på alla översvämningar och rapporter om dålig sommar man hör varje dag på radio och TV.
Vi har haft sol sol och åter sol. Nästan inget regn, så att det regnar är underbart!
Å så regnar det framför allt på den där lilla lilla fläcken i skogen som jag hittade mina tio kantareller på!
Hurra - kommer fler!

Eftersom det regnar så skulle man kunna vara inne och göra nått nyttigt. Skulle behöva tvätta fönster, kanske byta nån gardin, höstgardiner kanske? Dessutom är mina utanpåliggande persienner i stort behov av en tvätt.... vad mera, ja dammsugaren kunde ju behövas tas fram!

Näähä, vet ni vad jag gör! Tittar med jämna mellanrum ut genon fönstret, tittar på gudagåvan från himlen - vänder mig mot datorn och fortsätter surfandet......

Nu senast hamnde jag på stayfriends.se  - där har jag roat mig en långlång stund.

Om jag skulle ta och gå ut efter posten, kan ju vara nån tidning eller så som behöver läsas - under filten, tillsammans med katten?

Vaddå städa? Kommer så många andra dagar man kan göra det på........



************
två timmar senare....
Året Runt fanns i lådan, katten makade bredvilligt plats åt mig under filten. Det kunde bara sluta på ett vis. Dessutom, trummade regnet rytmiskt på rutan så resultatet kunde bara bli ett.
Men nu är både katt och jag vakna, mat skall tillredas åt den tappre riddaren per cykel som snart anländer hemmet....










Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag är heller ingen hatare av regn...då slipper man ha dåligt samvete för att man sitter inne.
Stayfriends är jag också med i ... tyvärr är det inte så många ifrån orten som har nappat...men några gamla godingar finns det :O)

Postat av: Eva

Regndagar är sköna, om det inte blir för många av dem. Så avstressande att slippa tänka på att man måste gå ut, eller åka till stugan. Jag sitter med min scrapbooking och vill helst inte göra något annat. Men i morgon blir det en tur till stugan för kaffekalas.

2007-07-31 @ 20:37:01
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback