Måndag morgon!

HURRA, äntligen måndag ???

Nja, jag vet inte riktigt om det är så, men numera har jag ingenting emot att det blir måndag och "arbets"-vecka igen.

Jag har en inspirerande vecka framför mig, eller hemsk, eller tung ???

Denna veckan ska jag göra något som det är väldigt väldigt länge sedan jag gjorde - jag ska ha skriftligt prov, dessutom ska den omtalade rapporten lämnas in.


Samhällsprovet är en sak för sig, jag kan allt - egentligen, men .....  det känns som om jag sparat allt på hårddisken utan att satt ettikett på.... hittar inte igen någonting när jag letar????


Så nu har jag börjat fundera på vad jag gett mig in i - jag med min minnesstörning/stressade hjärna - varför i hela fridens dagar har jag gett mig in i detta...
Tänk om det blir black out ..... blankt papper - 0 i protokollet ........

Rapporten är färdig! I mitt tycke godkänd, som rapport betraktad kan den ju vara tveksam kanske - det är ett antal punkter uppsatta för att visa på kunnandet i Word, och det tror jag jag klarar. Sen att det blev en lustig historia i ord och bild, det är en annan sak.
Nu ska den få ligga till sig några dagar innan den skickas in....

Så nu är det bara att sikta mot nästa redovisning - mot svenskans litteraturanalys - med muntlig redovisning.  DET bekymrar mig inte speciellt - svada har jag alltid haft ....


Kommentarer
Postat av: Sylvia

När jag pluggade hade jag ett mantra inför varje skriving. "Det jag har läst finns därinne - det är bara att slappna av ta fram det". Tron gör ju allt och på mig fungerade det bra.

Postat av: Anki

Tycker du fortfarande att du har för lite skoltid? Hoppas att det går bra för dig med prov och rapport!

2007-02-12 @ 18:02:01
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Gunnel

Här säger jag jippi...måndagen är snart över och fredagen närmar sig med stormsteg :O)

2007-02-12 @ 19:27:01
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Eva

Lycka till! Det kommer att gå bra, kunskapen finns där!

2007-02-12 @ 22:14:57
URL: http://www.evas.blogg.se
Postat av: En liten tant

Andas lugnt, slappna av - allting finns i ditt huvud och kommer fram om du inte stressar. Det går jättebra!

2007-02-12 @ 23:39:24
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: SolSkuggan

Lycka till! Så där kan jag också känna. Tycker att inget finns kvar och det är bara oordning i hjärnkontoret men det brukar fixa sig. Du ska se att det går bra vännen:)

2007-02-13 @ 00:16:10
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Lena svarar Sylvia

Mantra verkar bra ! Måste öva på det ......
/L

2007-02-13 @ 08:02:26
Postat av: Lena svarar Anki

OHhh jag älskar det! Ganska lagom (vi bor ju i lagom-land) med skoltid tycker jag, med tanke på inlärningsfarten så är det perfekt.
Hör de andra heltidsstuderande som pratar om matteprov å jag blir helt knottrig....
Näe samhälle å rapport är lagom för mig.....
/L

2007-02-13 @ 08:05:54
Postat av: Lena svarar Gunnel

Men - det ÄR ju så. Måndag å så svipps fredag, hur går det till ??
/L

2007-02-13 @ 08:07:12
Postat av: Lena svarar Eva

Det är ju det som är det värsta, jag KAN ju alltihop - men sen att hitta igen det på hårddisken ???????
Men, vi satt och pratade lite igår innan läraren kom - och alla klagar på att de inte minns ? Betydligt yngre förmågor än jag. Kanske hopp ändå då...eller i gott sällskap om man säger.
/L

2007-02-13 @ 08:10:04
Postat av: Lena svarar en liten tant

Just det - om jag inte stressar! Å eftersom jag vet att det blir black out när jag stressar så stresar jag upp mig i att inte stressa ;-/ Så nu har jag bestämt mig för att - det får bli som det vill! Dessutom så behöver jag inte betyget för att komma vidare, jag går ju där bara för inhämtandet av kunskapen - å den har jag ju, där lååångt inne i hjärnans labyrinter..
/L

2007-02-13 @ 08:13:56
Postat av: Lena svarar Solskuggan

Det märkliga är att när man säger att man inget minns - då kryper det fram hos var och varannan att dom känner lika ??
Förr - då erkände man inte sina svagheter, undrar om det är den nya tiden?
/L

2007-02-13 @ 08:15:57
Postat av: Madonna

Du kan absolut.....

2007-02-13 @ 10:04:13
Postat av: Anonym

man gör sitt bästa, och är bara ansvarig mot, och för sig själv (lätt att säga kanske - men så är det)!
hoppas det går bra med studierna!"

2007-02-13 @ 21:15:48
URL: http://latmasksamtal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback