Svampsafari


Igår skulle Kära sambon och jag klippa färdigt häcken. Eftersom den ser förskräcklig ut så hade jag en tanke att vi i alla fall skulle gjort färdigt innan grannen kommer hem! Grannen som vi har delad häck-vårdnad med.

Men.

Igår var det så fint, så kära sambon och jag for till skogen på svampsafari i stället. Varför ska man göra idag det man kan skjuta upp till morgondagen? Grannen kommer inte hem förrän på söndag - sent hoppas vi.

I natt har det regnat, helt otippat. Så nu är det ingen som vill ut och slåss med nån taggig hagtornshäck.
Kanske sen .........

Däremot så har svamptorken tuffat och gått hela kvällen och natten. Blodriskor i massor, tegelkremla, fårticka. Två stora skogschampinjoner + lite annat smått och gott. Tyvärr, inga flera kantareller. Det får nog anses vara en sensation på denna breddgrad. *snyft*



Kommentarer
Postat av: Inga M

Helt rätt, svampsafaris ska man aldrig uppskjuta. Det är alldeles för trevligt för det! Hoppas Ni fick utdelning. Här i Värmland är det ganska bra med svamp så långt. Vi plockar inte så mycket än, väntar tills jaktsäsongen börjar och vi går i skogen ändå.

Postat av: Kersti

Härligt med mycket svamp. Här finns det fortfarande en och annan kantarell. Väntar på stolt fjällskivling som brukar dyka upp ungefär nu. / Kersti

2007-08-05 @ 10:40:32
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Gunnel

Ojoj vad svamp du har plockat som jag aldrig skulle våga plocka. Nej...gula kantareller ved jag vad det är och trattisar. Sen vågar jag inget mer :O)

2007-08-05 @ 14:23:14
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: //SoP

Åh-blodriskoor har jag inte sett sen vi bodde på landet,de är så goda. Jag hittade några kantareller på gårdagens "kattsafari"- tur jag hade ficka på munkjackan.

2007-08-05 @ 20:02:01
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback