Packa skolväskan....


..... eller?
Jag darrar av lust att få börja, känner mig nästan som när man började första, och eventuellt andra, klass. Full av förväntan inför det stora nya att få börja.

Jag har inte köpt ny skolväska, inget pennskrin heller. Däremot har jag varit till tandhygienisten nu på morgonen så nu kan jag verkligen bita i uppgifterna.

Lite klent är det med skolgången från början, anmälan, sen gå hem? Lektionerna börjar inte förrän på onsdag, mjukstart kallas det.
Så sen idag ska jag gå ut och spekulera på tomten, planera det jag inte gjort förut i sommar. Som att måla klart altanfönster, måla lite mer över huvudtaget på altanen. Skörda lite i "trädgårdslådan". Titta och drömma lite vid växthuset.....
Full dag idag också, full av planering och drömmar!

Nu har det gått en timme sedan jag gick från tandläkeriert - nu får jag äta och dricka - blir kaffe som premiär på de nypolerade bissarna!

Kommentarer
Postat av: Sylvia

Blev rörd till tårar av din skildring av olyckan och hur du reagerade. TACK för att du delar med dig av detta. Alla vi som mist en anförvant, kanske inte på detta våldsamma för tidiga sätt, kan känna igen oss. Skönt att arbeta med jorden och gröda - hjälper läkningsprocessen.

Postat av: Kersti

Det låter som om du har fullt upp hela dagen.
Jag blir så nyfiken. Jag som inte varit med från början. Vad är det du läser? Kersti

2007-08-20 @ 19:30:28
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svara Sylvia

Det blir ju olika sätt att kastas in i förlusten av en kär familjemedlem, när man får budet av polisen. Sorgen är ju den samma, men skräcksscenariot är ju just detta.
Odlandet är och har varit en del av mig, som återigen får blomma. Det är otroligt!

2007-08-21 @ 07:17:22
Postat av: Lena svarar Kersti

Det LÅTER mer än det är, eller mer än det blir kanske man ska säga. För svipps så har hela dagen gått ???? Nån som vet vart?
Jag läser "bara" svenska och samhällskunskap, på gymnasienivå. Sent ska den late vakna - heter det ju
:)

2007-08-21 @ 07:19:40
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Jag skulle vilja släntra förbi och sätta mig där på din altan, fika och
titta ut över din trädgårdoch
på växthuset. Kanske kunde man lägga upp fötterna på altanräcket och småprata lite i lugn och ro. Lycka till som "skolflicka".

2007-08-21 @ 09:31:09
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Kersti

Vadå bara, det låter som en prestation tycker jag. Jätte skoj. Tror att du får mycket mer ut av det nu än vad jag fick som gjorde det då, för länge sedan. Kersti

2007-08-21 @ 23:27:27
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Lena svarar Nicoline på Fädernegården

Du är så välkommen till min oas mitt i stan. Sitta på altanen, fika lite, titta på folk som går förbi, småprata. Kanske ta en lur i hängmattan som också står på altanen! Höra regnet men ändå sitta ute.... tjusa med katten....

2007-08-22 @ 07:42:40
Postat av: Lena svarar Kersti

Jag har så otroligt kul på skolan så det är sanslöst! Och enligt lärarna så tillför jag, med ålderns rätt, en del till gruppen!

2007-08-22 @ 07:44:10

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback