De här dagarna i den här månaden

Är pest och pina.

Förr, innan "det som händer alla andra" hände i vår familj, var augusti en trevlig månad. 

Per, Karin, Tage .... modern hade namnsdag, 8.8 faderns födelsedag, min mormor hade namnsdag den 12e  för att sedan fylla år den 16e......... Glada dagar, mycket att fira.... Lång sommar att se tillbaka på, bär och svamp i skogen..

NU

Är augusti en tung månad att genomleva. Det är tungt att gå och vänta på "dödsdagen"

Glädjeämnena är  borta, mammans namnsdag har visserligen övertagits av dotter ( förlåt dottern, jag glömde iår igen), pappans födelsedag noteras men firas inte mera (pga tilltagande förvirring och långa avstånd) Mormor är borta sen trettiotre år.....

Sen kan man förundras över att sonens dödsdag sammanfaller med gammelmormors födelsedag .....??


Snart är väntan över, snart är dagen här, snart får vi ro - i ett år till  .....




Kommentarer
Postat av: Åsa

Tänker på dig/ kram.

2007-08-14 @ 13:27:42
Postat av: Kersti

Harry Martinson har skrivit
Sorg och glädje
Varje djup sorg har förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.
Många varma tankar Kersti

Postat av: Gunnel

Livet är orättvist många gånger. Och det är det när unga människor rycks ifrån oss.
Kram

2007-08-14 @ 21:02:49
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Mina tankar går till dig.

2007-08-15 @ 00:11:55
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Lena svarar ALLA

Vet ni att, det var ju av den här anledningen jag startade min blogg, GNÄLL-anledningen! Det är så skönt att få släppa ut frustrationen någonstans. Och nu när jag vet att det är någon där ute som läser, känner med mig, så ska ni veta att det värmer mitt mamma-hjärta enormt!
Samtidigt så kanske jag förmedlar en liten eftertanke till dem som har sina barn kvar, att det händer faktiskt oss helt vanliga - det där som alltid bara händer nån annan....

2007-08-15 @ 07:53:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback