Måndag morgon

.... jag borde läsa läxa
..jag borde skriva novell


Nu har jag haft besök av dotter, UNDERBART - kort med intensivt i Boden. Hon har haft sin s.k. "innevecka" på skolan i H-sand. Sen tog hon vägen förbi Mamman på vägen hem !!!!
I rakt motsatt riktning, 60 mils omväg.
Vi har för ovanlighetens skull umgåtts mycket den sista tiden - först i Jämtland 5 dagar, på pappan/moffans sängkant. Sen hade vi gemensam resa till syster/dotter/måg/barnbarn ... å nu kom hon hit.
Nästan som förr i välden när vi bodde nära - Det är när man får uppleva någon sådan här vecka som man inser vad det innebär att bo 60 mil bort.

Nu har hon åkte hem till sig
- avskedsrepliken föreföll något märklig - för den oinvigde. "Hoppas vi inte behöver ses förrän i juni!"

Igår hade jag födelsedag, sambon tycker inte om att jag fyller just den dagen - man skojar inte med födelsedagsbarn - och min sambo är full av upptåg ......... !

Dagen "firades" med en resa till IKEA i Haparanda.

Alltså kan man sammanfatta helgen med - lugn - ro - god mat - vila -


NU är det slut med det - nu måste jag engagera mig i skolarbetet.......................

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Ett stort grattis i efterskott. Jag förstår att du har fått höra många roligheter om ditt födelsedatum.

Att bo 60 mil ifrån sitt barn...ja det är långt det.
Men jag som bara har några 100 meter till min mamma....jag kan inte påstå att jag kvistar över till henne titt som tätt heller.

Postat av: Eva

GRATTIS på födelsedagen, så här i efterskott! Hoppas du ska få lugn och ro med studierna nu. Men när ens barn kommer vill man umgås med dem. Vår dotter kommer i morgon bitti, från Göteborg. hon ska vara hemma i två veckor så vi hinner umgås en del, mellan bokläsningen. Ha det gott och lycka till!!

2007-04-02 @ 22:58:12
URL: http://www.bakomberget.blogspot.com
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Grattis på födelsedagen. Jag klarade min med en timme från 1 april. Jag höll dessutom på att bli född i farstun men klarade det också.

2007-04-03 @ 17:55:49
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Lena svarar Gunnel

Förr, när vi bodde på samma gård, pappa och jag. Då uppskattde man kanske inte det hela på samma vis. Men barnen brukar prata om hur det var att ha morfar i grannhuset. Så skulle alla barn få ha det även idag....
Jo jag har ju fått höra den om aprilskämtet nåågra gånger....

2007-04-10 @ 08:07:13
Postat av: Lena svararEva

Va underbart, att ha dotter hemma. Å så länge så ni "hinner" sitta och inte göra någonting tillsammans, DET är gott!

2007-04-10 @ 08:08:45
Postat av: Lena svarar Nicoline på Fädernegården

OM inte jag varit så motsträvig så hade jag nog varit framme en eller två dagar tidigare...
MEN, om man tittar på hur planeterna stod på himlen då det året, så väntade jag ut alla planeters minst gynnsamma placering. Vem har sagt att livet ska vara lätt att leva?

2007-04-10 @ 08:12:22

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback