Gammal?

Jag tror jag blivit gammal.

Gammal sur gnetig kärring.

I lördags var vi ute och premiärpimplade sambons nya pimpelspö, förmodligen sista pimpelturen också denna säsong. Isarna sjunger på sista versen...


Men alltnog, till irritationsmomentet.
Jag är ingen skoterhatare, ingen skoterfantast heller, men, jag har alltid hävdat att skotern är fantastisk för dem som annars inte skulle ta sig ut i naturen. (Jodå, jag har också ägt och kört skoter i mitt tidigare fjällnära boende)
Till saken hör kanske att jag kommer från fjällandet, vita vidder, orörd natur, långt långt långt att ta sig ut på sjöarna, eller fjället.

Nu, i lördags, var vi två skutt från allmän väg, även jag som är ganska klen att gå och bära, bar min stol och min ryggsäck - hela vägen fram till pimpelhålet!

Det var skotrar, å skotrar och åter igen skotrar. De åkte mellan hålen, de skjutsade varandra hit och dit, det var ett liv utan dess like.

Sambon och jag satt några meter ifrån varandra och i vissa stunder kunde vi inte ens prata med varandra ???
Dessutom så var förarna inga ungdomar?  ???

Jag satt där och funderade om jag blivit gammal eller vad det beror på, förr reflekterade jag inte, men kanske det beror på att jag tycker  att i fjällen/skogen är skotern ett transportredskap på ett annat vis. Här är det mer kustnära än fjällnära.

I vilket fall som helst så blev jag irriterad, sen blev jag  irriterad på mig själv för att jag blev irriterad.
Tänkte - nu fasen är jag ju en sånn där kärring som jag irriterade mig på förr ......


För övrigt så fick sambon en fisk, den dugde inte ens som kattfisk.

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Tacka vet jag sparkar....dom är bra dom

Postat av: Lena svarar Gunnel

Verkligen.
Ingen åkte spark - bara skoter!

2007-04-20 @ 08:56:41

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback