Trött - trött - trött

Är det sviterna efter den fina sommaren? Sommaren har ju verkligen varit otrolig, varm, full av arbete, intensiv på alla vis.

Nu är jag bara trött

Längtar till höstrusket !

Tänk att få ligga inne under en filt och läsa en god bo.
Laga några kulinariska rätter på den nya spisen och sedan sitta i skenet av levande ljus tillsammans med älskade sambon och äta länge länge......
Få tid till att engagera mig i mina lappar och min symaskin.

Att bara få ta det lugnt !

Visst låter den underbart.........
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Det är skönt att kura skymmning. När vi hade trädgård så såg jag nästan fram emot hösten då allt gick till vila...även jag. Sen var det skönt när våren kom igen och allt började spira. Fast jag tror vi behöver lite paus i tillvaron...och då är hösten bra

Postat av: Eva

Idag har det verkligen varit "inne och kura" väder. Vi har också en massa på göra listan kvar ute i stugan. Allt ska plockas in. Det är sent för det i år. har inte velat göra det förut eftersom sommaren stannat sig kvar så länge. Ha det så gott i stugvärmen! Eva på Frösön

2006-09-25 @ 21:38:11
Postat av: MammaLena

SvararGunnel: Men visst är det så - alla årstider har sin tid. Våren är UNDERBAR - allt spirar och gror. Sommaren är UNDERBAR - man lever camping och grilliv. Hösten är UNDERBAR - svamparna växer och man får äntligen vara inne utan dåligt samvete att man slösar bort "fin vädret" - Vintern är åxå UNDERBAR - då får man verkligen vara inne och helt naturligt tillbringa timmar och dagar sittandes med fötterna uppe inlindad i en filt i soffan, läsandes den ena boken före den andra, titta up på snöfall och snöstorm och bara njuta av de levande ljusen och myset !
Vi kan inte misa någon årstid - Allt har sin tid - ett slitet uttryck - men sant!

Svarar Eva: Jag hörde av fd maken att det inte var så värst väder där nere! Här fick vi faktiskt mycket gjort på "listan", det var sopkväll på tippen så då lägger man ju på ett kol. Men klockan 19 är det så mörkt så då ser inte att arbete ute längre.
Sen kan man ju stryka en del på listan - "hanns inte med"
Idag däremot är "skruggen" här (Bergsmål för duggregn, det som är så fint så det nästan bara finns i luften) då idag blir det att "kura" inne ... HÄRLIGT!
/L

2006-09-26 @ 08:40:01
Postat av: anna

Konstigt det där att man får som dåligt samvete om man är inne när det är soligt och varmt..men så är det.Det är klart, vi vet att det är så kort tid och att vi sedan kommer att längta så... Det är som att stoppa sig proppfull med sommaren så att den på nåt vis räcker länge inom oss... Jo visst är det gott att ta filten och boken, tända ljus å allt det där, längtar också efter det nu.Anna

2006-09-29 @ 18:28:11
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: MammaLena

Svarar Anna: Det ÄR konstigt - men man blir trött på sommaren också ??
Nu vill jag i alla fall vara inne å mysa, å inte behöva ha dåligt samvete för att jag ligger i soffan å myser....
/L

2006-10-01 @ 13:33:07

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback