Min Kökslista

Idag måste jag roa mig lite, i höstrusket
hittade denna tre-lista, rövar den och snickrar om den efter mina behov!


Tre saker som jag alltid har i kylen:
1. Lök
2. Vitlök
3. Soja + andra mystiska burkar och flaskor

Tre saker jag alltid har i frysen:
1. Svamp
2. Bullar
3. Färdiga matlådor till sambon

Tre saker jag alltid har i skafferiet:
1. Mjöl
2. Husmans
3. Kattmat

Tre kryddor jag alltid har hemma:
1. Flingsalt
2. Vitlök,  som torkad, -grovhackad, -rökt, -pulver, -salt.
3. Svart-vit-rose´-peppar i pepparkvarnen

Tre saker jag använder varje dag:
1. Min nya spis
2. Mina vassa knivar
3. Mina dimer-styrda kökslampor

Mina tre favoritgrejor i köket:
1. SPISEN
2. Spisen
3. Kaffekokaren


Tre saker som inte får komma in i mitt kök:
1. Ohyra, smuts å lort
2. Inälvsmat
3. Ohyfsade personer

Tre saker som jag skulle vilja ha i mitt kök:
1. Nya tapeter
2. Nytt golv
3. Nya köksluckor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback