Vissa dagar

..... är jag på hugget - redan från morgonen. Å eftersom jag har den kropp jag har så är det till att smida medans ..... osv.

Idag är en sådan dag - men - så ska jag iväg om 1½ timme ..... så då börjar undanflykterna hopa sig.

Hinner inte göra det färdigt, kan inte påbörja dittan och dattan...

Så nu tvättar jag, diskar, har plockat ihop det som kommit från sin bestämda plats - bara dammsugaren som ska fram. Inte dammat än... DET hinner jag (ju), får ta ett tag med dammvippan.

Å så hamnade jag här å då vet man ju hur det går, tiden bara flyger iväg. Man går in på en blogg, kollar inlägg och kommentarer, klickar på obekantas länkar, hittar nå ännu mer spännande å vipps så har tiden runnit iväg.... å DEN bloggen ska jag minnas, jo pyttsan - minnet är ju lite klent.

Det är i vilket fall som helst underbart och märkligt hur/vad man kan hitta och på irrvägar finna i surfvärlden. Ett himmelrike för mig som älskar nonsensvetande och lättsinnigheter..... OCH som är intresserad av människors göranden och låtanden...


Mot dammvippan .... inte förirra mig nu utan -  Yess, dammvippa


/L




(nu är dammandet klart - lätt som en plätt - känner mig som en husjungfru i nån fin Londonfamilj på 30-talet  när jag "vippar"   å de´funkar ju åxå, med vippan menar jag....)


Kommentarer
Postat av: Inga M

Du har alltså på fullt allvar en vippa när Du dammar?

Postat av: Gunnel

Nog tar den här datorn en himla massa tid. Jag har börjat fundera, fast bara ibland, vad jag egentligen håller på med. Men det är svårt att låta bli

2006-10-26 @ 20:30:41
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: Quid Vis

Så fort jag hittar en ny blogg som är intressant så lägger jag till den i Mina Favoriter. (för minnets skull. Jag har en liten bloggmapp med bloggar från A-Ö. Jag börjar min morgonbloggpromenad på bokstaven A och sen tar det tid till Ö vill jag lova. Man blir lite beroende.

2006-10-26 @ 21:10:21
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar:

Inga M: Joo, fast inte en sånn som dom har i filmerna! Utan en färggrann sak från Rusta. Å det FUNKAR, den blir ju statisk - å så går man ut på gron å skakar den med jämna mellanrum (hmmm beroende på hur dammigt man har)

Gunnel: Jo datorerna TAR tid, å fort går tiden dessutom - å beroendeframkallande. Det vet jag ju efter att vi var utan i 14 hela dagar ....

Quid Vis: Men det var bra - bok. Å i favoriter, det har jag inte tänkt på ens.. har ju en rad på bloggen. Men så går man in någonstans osv osv å så minns man inte vart man varit ;-/

/L

2006-10-27 @ 07:02:43

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback