På kurs - dag 1.......

Idag har jag varit på kurs, på ett kurs och konferenshotell en god bit utanför staden.


Sambon skjutsade hit mig , så han skulle få ha bilen de dagar jag är borta. Eventuellt att han skall ha bilmekarkväll (byte av dragkrok!) om grejerna kommit.


Alltså – så sitter man ganska strandsatt här ute i skogen. Vackert beläget, jovisst, men nu är det mörkt  och tyst ute så nu är det att kura inomhus….


Eftersom jag  inte känner någon sedan tidigare, och egentligen inte känner så väldigt stort behov av umgänge heller, så sitter jag ”på rummet” och har köpt mig en timme ute på internet …… ??

 


Inte så stora  problem med maten! Jag som skall försöka äta enligt GI, får ju lite problem när maten läggs upp på talriken och bärs in  – men jag petar och ratar … måste erkänna att jag är lite hungrig just nu fast det är bara en timme efter middagen …. Få se om jag går och kollar på kvällsmackan – eller – lika bra att inte göra det kanske….. nått annat finns inte att äta, två Loka på rummet…

 


Annars – så är det UNDERBART att vara på kurs, nästan som i mitt tidigare (riktiga yrkes-) liv. Förr, när jag var studieorganisatör för ”studieförbundet”, anordnade utbildningar, studiecirklar, organiserade konferenser, fixade och grejade,  hade ett yrkeskunnande som togs till vara, lyssnades på.

 


Låter jag bitter?

 


Jo, lite bitter känner jag mig nog allt. Men så är det väl, man får vara glad att man har ett arbete (läs:arbetsställe)  – medan  jag själv tycker att jag har kvalitéer som skulle kunna tas tillvara.

Inte en enda gång har det efterfrågats vad jag kan, vad jag jobbat med tidigare. Problemet är nog delvis att jag inte finner mig riktigt i att flyttas omkring viljelöst. Jag tycker att jag kan.

Grundproblemet på mitt ”rehabiliteringsföretag”  Samhall är att vi som är fd tjänstemän inte har någon given plats. Det är ju överhuvudtaget problem både vid rehab och arbetslöshet, samhället har inte den vanan. Samhall vet i alla fall inte vart dom ska göra av oss. OK med fastighetsskötsel och städ, men kanske inte för oss … Och inom det  administrativa konkurrerar  vi med de direktanställda …..  Svårt.

 



Nu har jag snickrat klart detta i ett word-dokumet,  man måste ju spara på surftiden – 1 timme rinner ju snart iväg… kvällsmack-tiden har gått förbi, lika tur det kanske, jag får satsa på frukosten… ska smutta lite Loka och surfa vidare…. Förmodligen köper jag mig en timme i morgon åxå… J

  

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jadu...vad gjorde vi innan internet. Jag vet ... jag handarbetade med diverse olika saker. Hinner inte det nu :O)
Men du...unna dig en rejäl frukost...det måste du väl ändå få göra

Postat av: MammaLena svarar:

Gunnel:
I morse åt jag verkligen frukost! två ägg och massor av pålägg...

2006-10-11 @ 18:27:57

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback