Fuskaren nr 1.

Jag är världsbäst på fusk !

Nu har jag hängt upp nya gardiner i vardagsrummet, just, hängt upp. Visserligen har jag strukit dem först - men bara makat till i fönstret. Inget torkande å sånnt fjask. Å inte var dom nya heller, tänk att det för en gångs skull gick att återanvända (bara hänga upp) från lägenheten och hit i lilla huset ??  Ingen omsömnad!

Det blev fint! I alla fall på håll.

Nu ska jag bara fålla en till altandörren, å så har jag förlagt ringarna till panelbäraren - jag minns att jag tyckte det var jättesmart där jag lade dom - kommer jag absolut att minnas ????


Fast, jag HAR putsat fönstren för inte så länge sedan - sedan flugorna åkt till flughimlen, å så har jag ju just målat .... (detta kallas undanflykter och bortförklaringar för att hamna i en bättre dager!)

Igår sömmade jag även nya gardiner till sovrummet. Paneler, så det var ett fasligt fållande. 4 längder.
OM jag hade köpt tyget själv, men si jag har fått rykte om mig, redan, som den som tar emot det andra skrotar, så hade förmodligen tyget räckt .... men som sambon sade när han kom hem och såg mitt dilemma - attans att vi ska ha golvet längre ner än andra.

Så det blev till att skarva å greja, fint blev det - å dyrt ser det ut!  Nu kan jag ligga på sängen när jag har min eftermiddagsvila å glädjas åt dom nya gardinerna som kostade gratis....

Vad mer såhär på morgonen, i väntan på att tiden skall bli så jag får gå till mitt "samtal" ..??

Inte mycket mera,  -1.5 kg på   "demens"-vågen. Så nu får den stanna nån dag till, i alla fall till lördag. Då skall vi åka till Classes å kolla på diverse jox, ev en våg får följa med hem ...

Nu ska jag ringa om en tvättmaskin...

Hörsas

/L

Kommentarer
Postat av: Madonna

När jag köpte ny våg för några år sen gick vi genast upp 5 kg. Den absolut snabbaste viktuppgången hitills.Det var en glädjevåg vi haft. Men det kan vara sporrande också....lycka till

Postat av: Anonym

själv gillar jag att fuskstäda, det kan dock vara en poäng, om den man bor med kan kompensera den egna "skuggsidan" på ett bra sätt, men absolut inte älta - över egen förträfflighet, utan snarare lägger till rätta, fixar och donar - och alla blir glada och nöjda!

2006-10-20 @ 16:49:07
URL: http://latmasksamtal.blogg.se
Postat av: SoP

Hm-- tvätta fönster-- gardiner-- jo, jag Har hört talas om sådant--;-) Jag dammsuger bort flugor o skräp då o då- torkar lite där katterna kladdat som värst.Och jag har panellängder i köket.Annars är det här (också) ett nollgardinshem- fasen, det är ju så mörkt ändå?

2006-10-20 @ 17:36:17
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: Gunnel

Gammalt som blir som nytt är inte fyskam. Det är roligt att byta gardiner...när det är gjort då :O)

2006-10-20 @ 21:02:28
URL: http://gunnel.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar:

Madonna: Ajdå, hoppas inte vårt vågköp, om nån timme, kommer att resultera i något liknande ;-/

Latmasken: Jammen - DU är ju man ..... kvinnor och män har olika sätt att se på städning! ?? ! När sambon storstädar, anser jag att det är engrundligare vecko-dito.... ? ;-)

SoP: Man lär sig med tiden att ignorera alla måsten, jag har en teori om att alltid ha fint "åt ett håll" liksom. Sen kan jag sitta (eller ligga) så jag kan njuta av ordningen. Brukar även sätta besökare åt det hållet ...... :-)

Gunnel: Jo, jag är ju en samlarmänniska, och en gardinmänniska kanske åxå, när vi flyttat (vilket vi ju gjort ett antal ggr sista åren) så är det gardiner jag sätter upp först. DÅ tycker jag att jag bor liksom.... jag njuter av att få till mys med tyg... å ljus, både levande och olika elarr..

2006-10-21 @ 10:15:10
Postat av: Eva

Jag väger alltid ca 4 kg mer på andras vågar, så jag håller mig till min gamla, slitna!! Kul med nya gardiner, det brukar pigga upp lite.

2006-10-21 @ 19:43:13
URL: http://www.evas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback