Vackert som ett julkort

Det har snöat idag - det är vackert som ett julkort ute !

Plogbilarna hade tagit novemberlov, eller om det var plogbilsförarna?  I morse när jag åkte till arbetet så var det ganska snöigt, mycket snö faktiskt, nån dm, under dagen kom det mera - vart är snösvängen ?

Efter en lång dag på jobbet, 1½ timme längre än vanligt, stupade jag i sängen för den sedvanliga tuppluren - vad hör jag - jo dom kommer å snöröjer vår gata.. HURRA ...... Fast - Det betyder med andra ord att vår infart är igenplogad!

Men nu har jag varit ute och skottat, eller makat eller vad det kallas när kroppsligt klena personer ägnar sig åt snöskottning.

Sambon har rest till Karlstad, han åkte så pass "sent" i morse så han hann skotta av gården - + att han gav mig "förhållningsorder" om att skotta bort snösträngen snösvängen ger oss, så den inte fryser ihop.

Eftersom jag vet att han har rätt, å eftersom jag gärna vill vara honom till lags så har jag krafsat bort det värsta ut mot gatan ..... gjort spår med snöskyffeln där jag ska köra i morgon. Få se om det kommit nya rågar i ryggen tills i morgon ..... OM så är fallet ska jag ta ett tag med resten i morgon. Å hoppas att Kung Bore håller sig lugn tills sambon återkommer från södern  ....

Men - det är fint ....

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag älskar snö så här sitter jag och blir lite avundsjuk. Vi fick en del förra veckan men nu är den puts väck. Lessamt!!

Postat av: Gunnel

Jag älskar snö så här sitter jag och blir lite avundsjuk. Vi fick en del förra veckan men nu är den puts väck. Lessamt!!

2006-11-06 @ 21:42:26
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: MammaLena svarar Gunnel

Det ÄR kul med snö - men inte om man är ensam hemma och måste flytta på den!
Att den skulle försvinna nu är nog inte troligt. Å just därför är det ju så viktigt att "lägga den på rätt ställe" från början! ;-)

2006-11-06 @ 21:55:46
Postat av: Inga M

Värst är när snön kommer o går och det slaskar mellan varven. Tacka vet jag snö som ligger kvar och gärna blir lite mer o mer. Förra vintern var suveränt fin.

2006-11-07 @ 03:52:33
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: L

Vi hörs framöver - ha det bästa med snöskottningen och den personliga utvecklingen!

2006-11-07 @ 20:25:01
Postat av: Eva

Nu när det snöar behöver vi inte göra någonting, bara lyssna till gårdskarlens snöslunga. ganska så skönt är det, efter många år med stor gårdsplan och en traktor m snöslunga som gick sönder lite nu och då. Här börjar snön töa bort. Hoppas ryggen klarade sig efter din skottning!!

2006-11-07 @ 21:23:12
URL: http://www.evas.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar Inga M

Vi här uppe i norr brukar ju vara förskonad från slasket. Å det ÄR ju härligt med vinter!

2006-11-08 @ 16:14:51
Postat av: MammaLena svarar L

Jo - vi hörs - å snöskottningen, lämnar jag med glädje över till stora starka, fast - jag älskar att göra små fint skottade gångvägar.

2006-11-08 @ 16:16:47
Postat av: MammaLena svarar Eva

Jag har åxå ALLTID levt på landet, skottat med traktor. Tills för några år sedan. ÅHhh vad jag njöt av att titta på snöfallet och glädjas. Nu är vi där igen, men nu är det på minimini nivå. Fast, det skall göras.
Sambon kommer ikväll, tur det, jag skäms för hur här ser ut, med mina två spår ut!
Han säger att han inte tycker om att skotta, men han är ute och grejar långt och länge med snön. Flyttar den systematiskt. Och ser mycket förnöjd ut när han kommer in ..... :-O

2006-11-08 @ 16:21:50

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback