Snöblandat regn - slask - snuva - hosta - halsont - huvudvärk ...

Eländes elände ....

Å så är det fredag !
Men eftersom förkylningen kom i måndags (sambon delade med sig så generöst av sin !) så är jag faktiskt ganska bra nu - om inte det kommer nå bakslag i form av bakterier .... i öron eller så...

Av den anledningen har jag inte sytt just nått på min nya älskling, inte målat något tak i källaren, inte målat något på någon av dörrarna i källaren el källartrappen, inte spacklat igen några jättehål efter elektrikerns framfart, inte rivit någon glasfiberväv, inte inte. Men jag har bestämt mig för att det blir RÖDA väggar i nygamla gillestugan ....

..... bara sorterat lite i matkällaren, har ju två nya hyllor där.  Jag är ju vän av ordning och reda, så jag vill ha burkar i ordning och allt annat stående så jag ser vad och vart sakerna finns - ska kunna skicka ner sambon efter något och kunna säga att: det står på hyllan rakt fram, tredje hyllplanet till höger .... sånn är jag. Ordningen är på ingående

Födelsedagspresenterna till döttrarna är klara, skall bara slås in i papper - dock EJ julpapper. Lite knepigt att komma över annat än tomtepapper i dessa tider..

Så om allt går enligt planerna, och basseluskerna håller sig borta, så blir det täckkjolssömnad i helgen.

Sambons projekt framskrider, dock något långsamt (tycker jag - som är en "svipps"-person) och nu har det kommit en dragkrok på posten adresserad till honom! Jo jag vet - han har väntat i tre månader, och bilen skall snart besiktas, men ändå! Bilen går inte igenom med den gamla glappa, å det kan bli 30 grader kallt i garaget...   ;-O

Å han har börjat lägga ut plattorna - å jag har inte målat nått - så det är kanske inget att hetsa upp sig över....

Kommentarer
Postat av: Madonna

Stackars dig.... tur att du är kvinna. Själv var jag och vacinerade mig i onsdags för säkerhets skull. Maken avböjde dock spruta trots att det är han som brukar bli sjuk...såå sjuk. VAd tänker dom med eller vill dom lida?

2006-11-17 @ 12:35:59
Postat av: Gunnel

Jösses...jag blir alldeles anfådd när jag läser vad ni har att göra. Skynda långsamt....

Postat av: MammaLena svarar Modonna

Ja, det ärlänge sedan jag var sjuk, brukar liksom inte ta på mig - det är gärna så med "oss" som är krassliga till vardags - sällan sjuk och hemma från jobbet. Lillebror/sonen var likadan, han hade sin sjukdom men var sällan "sjuk" i vanliga snuvor mm.
Klart man står stark, man är ju som sagt KVINNA....

2006-11-17 @ 17:26:19
Postat av: MammaLena svarar gunnel

Lugn - lugn och fin... det är inte så farligt som det låter.
Fast - det ska vara klart till jul. Bonusdotter kommer då och hon och sonen får ta våran säng så då ska sambon och jag sova (premiärsova) i nya rummet - rummet med röd färg på väggarna och jätthäfig fondtapet ..... och nylagt klinkergolv...

ps. sambon är i garaget och grejar dragkrok - han är så ivrig... nästan som jag var när nya älsklingen/symaskinen kom in i huset ...

2006-11-17 @ 17:29:58

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback