Problemet - INGA PENGAR

Jag har inga pengar


Och - för dom pengar jag inte har skulle jag köpt julklappar till barn och barnbarn, födelsedagpresenter till barnbarnet .......

Vad gör man då?

Tittar på en symaskin ändå - strutssläktet - kan det vara därifrån jag härstammar ????


Jag har hittat MASKINEN, lagom stor, lagom "kunnig", lagom dyr - lagom lagom....

Jag skall få ta demomaskinen - leverans omedelbart  med andra ord (jag ska ju sy kjol jag, materialet ligger här klart för symaskinen) det är EN hake - pengarna .....

Pust - vilken vånda, å inga Lottovinster i sikte....

Kommentarer
Postat av: Anki

Min morbror sa en gång: "Så mycket pengar som jag behöver nu, har jag aldrig förr varit utan."
Lena, kan det vara något för dig att citera?
Ha det gott ändå!

Postat av: MammaLena svarar Anki

EXAKT, tack för det - den ska jag använda!

2006-11-08 @ 17:08:51
Postat av: Gunnel

Visst är det trist när det sinar i kassan. Det är så mycket som hägrar just då

2006-11-09 @ 20:01:01
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: MammaLena svarar Gunnel

Men - VARFÖR - är det så mycket man ser och vill ha när man inga pengar har.
Å då snackar jag 0 kronor i pluskan.... ???
Ett mysterium ...
/L

2006-11-09 @ 21:35:29

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback