Mummms

Lutfisk, potatis, vitsås, tärnat bacon, gröna ärtor, mera vitsås, svartpeppar.....

Julens första lutfisk är avnjuten .... mumms

Vaddå gå ner i vikt ?

Idag har vi varit och inhandlat klinkers till källargolvet,  vi rev ju ut golvet ända ner på betongen för två veckor sedan. Fukt fukt odör peckel - tanken var att lägga ett billigt klickgolv.

Lika billigt (eller dyrt - beroende på hur man ser på saker och ting) att lägga klinkergolv. (klinkerplattor för 99:-/m2 - otroligt pris - inget att fundera på)

Sambon som har ett förflutet som murare gillar nog läget - fast han erkänner ju inte det, nejnejnejj, men - han tittar -  å väderar redskapen - och känner på grejerna  - och spekulerar. Det var på tidigt 70-tal han fick sin utbildning, å arbetat 32 år i "rikets tjänst" det bevisar kristallskålen i bokhyllan - 30 år för nit och redlighet !
Men lite roligt är det allt att greja med de gamla kunskaperna....
Så nu är han nere i sin källare....

Vad mera - älsklingen - nyförvärvet står på köksbordet - redo för mig!

63788-25

Nu skall jag (om några minuter, bara jag blir klar här med detta) äntligen förfärdiga döttrarnas födelsedagpresenter. Några månader för sent - men det heter ju att  - bättre sent än ..... !!!

Jaha, vad mera ???

Det regnar och töar i Boden.  Dumt!

Nu kallar älskingen !      - Inte han i källaren - han har andra intressen nu!

Kommentarer
Postat av: Quid Vis

GRATTIS GRATTIS till din nya årsmodell av limousinen. Jag gläder mig med dig. Jag får riktig sylust när jag ser den.

Postat av: Quid Vis

Vi får starta en "cybersyjunta".

2006-11-12 @ 14:10:13
URL: http://http://quidvis.blogg.se
Postat av: svartvitan

Jag beundrar er för alla projekt ni startar och genomför. Det är inga småsaker precis. Vi försöker också men det går så lååååångsamt.Grattis till din nya kärlek. Hoppas den varar länge:)

2006-11-12 @ 16:46:18
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: Gunnel

Men hallå...är ni otrogna. Fy fy :O)
Så nu fixar han det fina år er och du kommer att fixa det fina åt de andra. Grattis till nyförvärvet

2006-11-12 @ 18:19:53
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Cybersyjunta - ja - varför inte?
Men - jag kan ju inte tala om vad jag syr just nu (dottern/födelsedagspresentmottagaren får inget veta....
;-O
/L

2006-11-12 @ 18:33:55
Postat av: MammaLena svarar svartvitan

Jo vi har många projekt - en del är direkt akut, andra på längre sikt. Dräneringen var ju ett synnerligen akut sådant + att det är väl där man skall börja.
Källaren har varit obrukbar pga odören, så det stod som nr 2. Sen att det blir klinkers är ju verkligen bonus.
Sambon grejar, jag umgås med nya kärleken. Den (kärleken) skall nog bli lika långvarig som den förra - ca 20 år! Inte så ombytlig på den fronten... ;-)
/L

2006-11-12 @ 18:40:27
Postat av: Anki

Så får du sy igen.Vad härligt! Har du fått blommor också?

2006-11-12 @ 18:42:45
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar Gunnel

Nejnejnej - inte otrogen. Det nya förhållandet sker helt öppet och ärligt. Dessutom, :-O , - har sambon bidragit till att nya kärleken kommit in i vårt hus !
Jag tror, att sambon gläder sig mycket åt att jag sitter i köket med nya kärleken när han är i källaren och grejar - FÖR - då är jag inte där och frågar "vafför si och vafför så - vafför gör du på detta viset" .......
/L

2006-11-12 @ 18:47:41
Postat av: MammaLena svarar Anki

Ohh va jag sytt i helgen, dessutom sydde jag IN två par jeans! (på tal om att gå ner i vikt)
Blommorna är sambons farsdagsbukett från sonen i Jämtland!
/L

2006-11-12 @ 18:50:25
Postat av: Marskatten

Härligt med ny symaskin! Något som skulle behövas här. Min gamla skrutt är så tjurig och jobbar bara när han vill...= när jag vill ha sytt är det inte säkert att min gamla "brother" är samarbetsvillig. Något som brukar framkalla ganska långa svavelosande ramsor när jag sitter och trampar på gasen.

2006-11-12 @ 19:34:37
URL: http://www.marskatten.blogspot.com
Postat av: Eva

Grattis till den nya älsklingen!!Hoppas den kommer att fungera bra!

2006-11-12 @ 20:53:10
URL: http://www.evas.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar Marskatten

Det är underbart - den ståtar fortfarande på köksbordet - trots att jag faktiskt har ett speciellt sybord och syhörna.
Å - dom MÅSTE funka, då när man kommer susande med inspirationen bubblande - annars blir det osande ramsor. GISSA vad som sas här förra söndagen när det stod klart att det var symaskinspension nästa...

2006-11-13 @ 19:48:22
Postat av: MammaLena svarar Eva

Tack, å eftersom nya älsklingen får all upptänklig uppmärksamhet så ska den nog leva länge.... :-) eller va tror du?

2006-11-13 @ 20:38:57
Postat av: SoP

Åhhh--lutfisk-- ska ta ut paketet jag har i frysen! Klinker har jag Tänkt ha på en kvadratmeter innanför ytterdörren-här Är ett klickgolv- skräp är det.

2006-11-14 @ 18:05:07
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar SoP

Lutfisk, lustig mat egentligen. Smakar ingenting - å ändå himmelskt!
Klick ute vid dörren är inge bra, vi hade det förut när vi bodde i lägenhet på 3e våningen. Vart snö på ändå...
Nu har trägolven i klick börjat komma på rea å ...får bli ett sådant i vår hall, när/om storvinsten kommer!
Vafför är det alltid REA som gäller ????

2006-11-14 @ 19:59:08
Postat av: SoP

Mmm, fattar noll av att de lagt klicket dit ut-? Är ju blött o dant hela tiden nästan. Fast hela klicket är illa lagt här, glipar vid väggarna o golvlisterna sitter inte fast så det blir smuts emellan- dra ut listerna o dammsuga bakom du ! *småskrattar ironiskt*

2006-11-17 @ 22:41:52
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback