Min symaskin

Min symaskin är TRASIG

Kommentarer
Postat av: Anonym

alltid är det nåt, och pengarna räcker inte till, och snön kommer inte när den ska, och i fjollträsk klarar man inte ens 5 cm snö. illa, illa!

Postat av: Gunnel

Aj fasiken...hur blir det då med täckkjolen??

2006-11-05 @ 19:19:24
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: MammaLena svarar latmasksamtal

Håller me du ja....
Åt helvete är det .... å inga pengar .... fast snöat har det idag å, å sambon flyger iväg i morron... Hoppas dom fått ordning på grejerna "där nere i fjollträsk" ....

2006-11-05 @ 20:08:04
Postat av: MammaLena svarar Gunnel

Täckkjolen ligger till sig!

Som genom ett mirakel "hann" jag sy klart panelgardinerna. 30 meter fåll vart det, till tre fönster x 2.50 ! Hängde upp dem och skulle sy två fållar på nå andra gardiner - PAJ-maskin ???

Utsliten!

2006-11-05 @ 20:12:47
Postat av: Quid Vis

Det kanske bara är ett enkelt fel som du själv kan laga. Tänk om det är ett brott på sladden? Det har jag haft på min maskin. Den fastnade i pedalen och så blev det kortslutning.

2006-11-05 @ 21:59:40
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: MammaLena svara Quid Vis

Tyvärr ..... om det bara vore så enkelt.
Sambon har lokaliserat felet. Antingen är det kretskortet som styr eller så är det mekaniskt (utslitet) - det är en länkarm som inte rör sig. Å nu snackar vi innuti.
Stygnlängd 0 eller 6. Fast då måsta man ta bort höljet bakpå och pilla upp axeln först.
Suck ...

2006-11-06 @ 08:11:17
Postat av: Quid Vis

Eftersom jag är en flitig användare av symaskin så brukar jag fråga mina kompisar vilken årsmodell har du på din symaskin? Jag menar att "tänket" kring en symaskin kontra årsmodell på bil. Hur många bilar köper man per liv jämfört med symaskiner. Symaskinen gör ju också nytta liksom bilen. Fast det är ju det där med pengar förstås. Jag lider med dig, själv kan jag inte leva utan min symaskin.

2006-11-06 @ 11:19:28
URL: http://quidvis.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar Quid Vis

Exakt.
Just nu känner jag mig mycket fattig.
I mitt liv så är symaskinen jämnställd med tvättmaskinen och bilen - bedöm själv graden av förlust .....
Har inte varit utan symaskin en enda dag sedan jag var 12 år - då fick jag min första egna :-(

2006-11-06 @ 17:11:39
Postat av: Nina på Johangården

Men! Utan symaskin är ju snudd på katastrof!

Jag vet. Min surar och ska på service, men eftersom jag inte vill gå och bära den hela vägen in till stan så torde det dröja... och jag lider! Alldeles fruktansvärt lider jag av att inte kunna sy när jag vill.

Eftersom gubben har bilen på andra sidan stan till ingen nytta hela dagarna så borde han rimligtvis kunna lämna in symaskinen åt mig... men icke då!

2006-11-07 @ 22:40:43
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: MammaLena svarar ninajohangarden

Snudd ?
Det ÄR.
Men - "byteshandel" kan det va nått?

2006-11-08 @ 16:25:02

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback