REGNET är här .....

Nu kom regnet - vårens första regn här uppe i min lilla stad!
Det har inte regnat en enda gång sedan vi flyttat in i vårt lilla hus.

Det spöregnade - brusade i stuprören, smattrade på altantaket - jag vart så trött (lika trött som jag blir när det regnar på husvagnstaket)  - så jag var tvungen att ta mig en liten lur under filten....

När jag vaknade så var det sommar och grönt!

Fantastiskt - jag gick mellan fönstren och förundrades över undret som skett den timmen (eller om det var 2?) som jag hade rast/vila.

Nu kommer det mer av den våta varan -  fast, man ska inte klaga - i Kiruna har dom plogat snö idag, varnat för att åka ut överhuvudtaget!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback