Trött

Jag blir så trött?.. Först blir jag trött på Bloggen ? igår hade jag skrivit ett långt spirituellt inlägg, filat på det en lång stund ? å så ? svipps borta! 

Så ska jag då försöka igen då att återskapa mitt inlägg ? å de´ä´int´lätt?..(satsar på att skriva i ett word-dokument, brukar ju göra det ? men inte igår, det gåår ju så bra numera på bloggen ? men hoppsan heller)  

Så blir jag så trött på vårt dräneringsäventyr. När jag kom hem från ?södern ? så var allt som vanligt hemma ? sambon hade visserligen jobbat och jobbat, grejat med plintar till brobygget, men ? jag ville ju att det skulle vara igengrävt när jag återvände ? så lite besviken var jag allt?.

 I alla fall så gick det otroligt bra med mitt stökande med pappans saker. Jag blev klar redan klockan 12 på onsdagen, sen blev det besök hos fadern, lunch, en tur på byn, deckarläsande ute i solen, slappande helt enkelt ?.. underbart

.Sen att det kändes i hjärteroten att lämna barndomshemmet, gården, stället där jag växt upp och där jag fick känna trygghet och kärlek, det är ju en annan historia. Just känslan att aldrig mera kunna komma uppför backen till gården, att på ett självklart sätt kunna gå in i husen ?. Det är konstigt. Men ? det är ju så det är för de flesta ? vi växer upp och måste klippa navelsträngen någon gång. Att jag inte behövt lämna barndomens lekplatser förrän vid 53 år är ju bara att gratulera. Sämre med mina barn då kanske ? de är ju också uppväxta där på den gården!
Sen lämnade jag ?resten? till fd maken, att köra på bort skrotet, härbärgera pappa-lådorna, ta-till-Boden-lådorna, köra-till-museét-lådorna och den odefinierbara-högen som man bara inte kan skiljas ifrån. Han har börjat omdisponera i sitt garage hörde jag?..   :-o 

Efter uträttat värv så tyckte jag att jag var värd en dag på stan. Så torsdagen tillbringade jag på stadens gator och affärer, tittade efter bekanta, fikade födelsedagslunch med dottern. Hade det helt underbart helt enkelt?. Sen skjutsade bonus dottern mig till flyget och så flög jag hem?.

Tänk att det ska vara så skönt att komma hem, nästan så man vill känna på sakerna, å ändå så hade jag varit borta bara måndag-torsdag?. 

Men ? diket var kvar?? men solen sken.På Frösön var det strålande vackert när vi startade, i Umeå var det dimma när vi mellanlandade, i Luleå var det dimma när vi landade ? i Boden var det strålande sol.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vädrets makter kan verka på olika sätt...


Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback