Känner mig som en svikare idag

Jag sitter inne och bloggar - sambon är ute i dräneringsdiket och sliter ......

Å så regnar det !


Känns inte alls bra må jag säga - jag skulle i alla fall kunna göra något meningsfullt inne då ändå - så samvetet stärks lite ! 
Men vad kan man göra ?

Städa är ingen ide´ -  vi har en sorts rödbrun lerjord överallt å nu när det regnar på eländet så blir det ännu smetigare. Det är till att sopa  det in i hörnen sålänge.

Va kan man göra mer? Laga goda måltider till sambon ?   Bära ut kaffe??

Det är vissa problem att ta sig ut å !  Utan saker att bära !  Först ska man då balansera ut på den där "höns-spången" - stänga dörren efter sig - gå på den svajande spången upp på en jordhög! Nu är det ju så vist uträknat (fast det var bara turen som gjord det) att gamla järnbron står några meter bort så spången landar nästan där ..... kommer man bara dit - så man kan hur elegant som helst gå nerför trappstegen.

UTE !    Yess.... fallhöjden utanför ytterdörren är bara ca 3 meter !!!!!

Nu regnar det inge mera - nu ska jag gå ut och förmedla lite glada tillrop .....


/MammaLena


PS. Katten har fått "utan-altan-kan-inte-gå-ut" depression - sitter mitt på golvet (när hon nån gång är vaken,  hon sover mest!)   och klagar ynkligt, med slokand morrhår !!!!

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Första gången jag läser din blogg men inte den sista. Hittade dig hos en annan bloggare. Det är kul när man hittar bloggar som jämnåriga skriver. Sen skriver du lättläst och det gillar jag. Jag lägger dig till mina länkar så blir det fler inlägg.

Postat av: svartvitan

Det där låter komplicerat.Hoppas att ingen i familjen går i sömnen.Jag kan också tycka att det är jobbigt att ta sig för saker när man är tvingad att hitta på nåt

2006-06-04 @ 19:52:36
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Det där med god mat låter ju härligt och tillropen likaså...
Sedan tror jag visst att du gör en hel del nytta som du inget skriver om.

2006-06-04 @ 20:08:12
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Glömde säga att jag gör som Gunnel... lägger till dig på min kontaktlista, jag har ju varit här tidigare och det blir liksom enklare då.

2006-06-04 @ 20:17:26
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: MammaLena

Jag är så dålig på å svara på kommentarerna !

Gunnel: Jag har varit in hos dig "och tittat" - kanske jag har lämnat nån knäpp kommentar ?? Minnet - mitt minne är på noll .... Skall skärpa mig. Det är ju så tycker jag å - att vi som är jämnåriga tilltalar varandra - vi tänker kanske likadant ???

Solskuggan: Det ÄR komplicerat - å nu har det blåst å - hemskt är det!
Idag kom jag på ett sätt att få med sig fikat ut - PICKNICK korg - naturligtvis !! Vi har en vanlig korg som jag bestyckat för våra svampplockarresor - den har fått komma ut idag! Så då vart jag ju tvungen att gå på affären å köpa "mack-grejs" så hade vi picknick vid trädgårdsbordet. Den lilla stunden i förmiddags när solen behagade skina!

Solskuggan: Bra att nån tror att jag gör nått !! Igår - när jag skrev inlägget - satte jag faktiskt nytt tyg på köksstolarna. Nått jag haft för avsikt att göra l ä n g e ....... Fint varté. Idag däremot har jag sovit ! Men dagen är inte slut än - å solen är ju uppe till morgonen..
Lena

2006-06-05 @ 18:17:50
Postat av: SolSkuggan

Så fint du fixade det idag mellan solstunderna, med picknickkorg och goa mackor, mums!
Det var precis det jag visste... Du sitter där och tycker att du är helt värdelös och samtidigt donar du på... syr och fixar... Och nya stolar fick du, tack vare dig själv...
Kram från mig...

2006-06-05 @ 22:04:18
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Anonym

TACK för de´
...han sliter å jag bara roar mig....

2006-06-05 @ 22:29:02
Postat av: SolSkuggan

Knappast...
Det har jag svårt att tänka mig när det handlar om dig..

2006-06-06 @ 00:57:20
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: En liten tant

Balansera försiktigt, hälsar en som bröt handleden på FLERA ställen i höstas efter fall på 1,5 m...

2006-06-08 @ 00:38:54
URL: http://tant.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback