Semester .......

Nu är det tydligen så att semestern intagit mig med hull och hår..... hinner inte ens starta datorn!  ???

Sambon sliter med altanen - den är sittbar !  Så fort han lagt på en del av taket så möblerade jag den ! ?? Med stolar och bord. Nu intages alla måltider där - bland verktyg och diverse brädlappar.... räcket är inte klart och "fönsterväggen" fattas  - men vad gör väl det ? Ingen trappa heller - men vaddå - "hönsbrädan" gäller ju än ....

Just nu är han ute och "skapar" - min vinkeltrappa verkar bli verklighet - HURRA ... trappa till entren åt ena hållet och i vinkel upp på altanen..... vackert, inbjudande.....

Annars så har min första vecka av semestrande gått åt till att planera tomten - och sått små små gräsfrön. Som antingen försvann i störtskuren som  kom samma dag - eller så är underlaget för klent - för inget gräs har då kommit upp  ????

Efter det så har jag skrapat fönster, oljat fönster, målat fönster ......   + att jag målat fönsterfoder, altandörr, mm mm i en ny underbart fin grön färg som jag sett på ett annat hus här i lilla staden. Sagt och gjort, jag lånade diverse prover på färgaffären och åkte till nämnda hus och kollade. Fint - underbart fint vart det även på mitt lilla hus. Nu har jag satt en liten egen prägel på "huset" .... det är ju det man vill, lämna avtryck.

Jaha, vad har hänt mera - ingenting ?? Målat fönstren klart, putsat fönster, städat bort allt damm efter dränering mm .....

I morgon kommer bonusdotter med barn hit med flyget - det ska bli så kul.... hon är så gullig och mysig.........  Annars kan det ju vara lite konstigt det här med barn och bonusbarn när man tillhör de här lustiga familjebildningarna som är så vanliga numera. Men jag har haft tur (den här gången ??!) men mina bonusbarn - jag tycker om dom och jag tror att dom tycker om mig.
 
Jag antar det är därför fadern/(sambon) är ute och sliter med drömt-entre-trappan  så lilla barnbarnet ska ta sig in när han kommer med flyget i morgon. Är man 1½ år och kommer till morfars nya hus för första gången så ...........

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Kan säga att jag tycker ni är duktiga som som jobbar och står i. Det kommer säkert att bli väldigt bra när allt är klart. Du får lov att sätta in en bild på trappan och färgen så vi får se hur det blev.
Jag har också en bonusdotter. Fast det kan jag inte kalla henne. Vi är ganska jämngamla :O)

Postat av: Eva

Oj vad ni jobbar på. Vad heter din gröna färg? Jag målade fönsterfodren på vår stuga i "Palatsgrön", mycket fin. Mild, med en gråtoning. Lycka till med altanen! Och besöken!

2006-07-18 @ 23:35:06
Postat av: svartvitan

Har inte hälsat på här på ett tag. Är ganska lat under sommaren. Jag är så imponerad av allt ert slit. Men du låter nöjd över resultatet när det nu växer fram. Har du tagit några bilder så det blir som på inredningsprogrammens före och efter? Ha det nu så bra när era gäster kommer.

2006-07-20 @ 21:34:10
URL: http://svartvitan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Oj vad ni sliter, men vilken tur att resultatet kommer att visa sig och bli hur fint som helst.
Annars är det mycket här i livet som vi gör och inget av det märks knappast.
Ha det underbarast med familjen, glad att du trivs så bra med dina bonusbarn:)))Kram.

2006-07-21 @ 09:56:39
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: Inga M

Hej igen!
Länge sedan nu, eftersom jag inte har kunnat kommentera på blogg.se på länge. Men nu funkar det visst. Jag återkommer snart med skrivandet också här. Ni kommer att få stor glädje av Er altan och lön för mödan genom många trevliga stunder där.

2006-07-22 @ 10:06:42
URL: http://blogg.expressen.se/inga-m/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback