Grus

Grus – nu är det grus som gäller! 

Vi har gammelgrus  kvar – ”snåljåpen” hoppade ju fram och skrapade bort allt grus på infarten innan grävmaskinen vände ut-och-in på alla massor. Så nu håller vi på och strör ut det gruset – som för övrigt är fullt med hundhår! Å då snackar vi mycket hundhår.

Men det går att bottna med  – så man i alla fall binder det mesta av dammet – för tänk om det kommer regn nu på detta då blir det inte kul.
Så har vi kvar av dräneringsgruset, fingruset, som vi lägger framme framför dörren…. Det är ett evigt skottande och körande kors och tvärs… Å tänk så bra det skall bli när det är klart. Nu kan man gå ”grus-skodd” (måste det ju heta, att jämf. med torrskodd?) från ytterdörren  ut till postlådan!    HURRA…..    nu är det ”bara” målmandskapet bakom huset kvar att planera, där grävaren krafsat sönder alltihop – litte gräsnivå här och där, blålera litte där och där……. sand, lerjord – men  - det är bakom huset, man kan förtränga det så länge.

 För jag vill hellre ha altan/bro.  Fast – jag börjar bli ganska bra på att  balansera på hönsspången nu….   ;)

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Framsteg ser jag. Visst är det lite äckligt med hundhår som ligger i gruset. Vi hade det på baksidan där vi bodde förut. Nu vet jag inte var det tar vägen. Blåser in till grannen kanske :O)

Postat av: MammaLena

Gunnel: Nå så fruktansvärt äckligt, med hundåren, å dom går inte bort - ligger längts ner under gruset till slut! Till saken hör att vi har ingen hund - det är nått äckel vi fick på köpet vid köpet........

2006-07-06 @ 13:30:51

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback