MammaLena återtar sitt rätta jag ?

Jag håller (nog) på och letar efter den "gamla" MammaLena.

Eller

Nej

Jag letar efter den som jag vill vara, den jag önskar jag tordes vara .....
Den jag varit på god väg att vara, den som andra sett men som egentligen aldrig funnits på riktigt.....

Livskris ?

Nej

Insikt om att man kanske duger som man är

Ja - kanske ?


Jag har denna höst sagt till mig själv flera gånger  - att - nu är min tid, jag får göra som jag vill - jag tror att det är den känslan jag testar hur den känns??

Har aldrig provat den förr.....


Men - alltid fått höra så egoistisk jag är - bara tänker på mig själv ????? 
Märkligt, vad saker ser olika ut från olika synvinklar!

Kommentarer
Postat av: svartvitan

Det låter klokt det du säger. Vi kommer till insikt tillslut vi 50-talister. Fortsätt du att testa modet.

Postat av: Gunnel

Jag har i allafall kommit så långt så jag är inte så himla ängslig för att göra bort mig. Jag brukar säga att dom får ta mig för den jag är.

2006-12-06 @ 19:37:03
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Sylvia

Du verkar vara bra på väg. Dom som beskyller oss för att vara egoistiska, är bara de som skulle vilja men inte vågar - ännu.

2006-12-07 @ 11:45:47
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: En liten tant

Jag tycker att det är fantastiskt, du är fantastisk och jag hejar på dig av alla krafter. Ang ditt förra inlägg så känner jag igen känslan och för min del handlar det om "man vet vad man har men inte vad man får"-oro men det har hittills alltid blivit bra när jag vågat.

2006-12-08 @ 13:37:14
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: Anki

Lyssna till ditt hjärta! Följ det som känns rätt för dig!

2006-12-08 @ 14:55:33
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Marskatten

Underbart! Jag känner igen mig, undrar om vi inte är i samma ålder. Det hör nog till liksom. Heja dig!

2006-12-08 @ 19:39:43
URL: http://www.marskatten.blogspot.com
Postat av: MammaLena svarar svartvitan

Visst är det vår tur nu - det tjatas så mycket om 40-talisterna - men VI då, vi som föddes på 50, början på 50, vi har alltid varit mitt i mellan liksom, varken eller....
NU är vår tid

2006-12-12 @ 07:45:50
Postat av: MammaLena svarar gunnel

Jag har släppt görabortmig rädslan för länge sedan, det är ingen som minns det ändå - bara jag. Det är ju det som är så fantastiskt. Å så gör det inget....

2006-12-12 @ 07:47:43
Postat av: MammaLena svarar sylvia

Jo just nu har jag lite flyt, men det är till att surfa på vågen - man vet inte hur länge det håller :-)
Det är hårt att få höra av sina "nära" att man är egoistisk när man tycker att man alltid utplånar sig själv och sätter sina egna behov sist ......

2006-12-12 @ 07:51:33
Postat av: MammaLena svarar En liten tant

Tack, jag är allt lite skraj, OM jag törs känna efter!
Men just nu har jag morskat upp mig! Styrkt av dotter-samvaro mm....

2006-12-12 @ 07:53:53
Postat av: MammaLena svarar Anki

Man ska ju det, lyssna, men det brukar vara ganska mycket störningsbrus - så det kan vara svårt att höra och känna.
Men nu har jag hittat signalen!

2006-12-12 @ 07:55:58
Postat av: MammaLena svarar Marskatten

50+, eller född på 50 ! Allt kretsar runt 50 nu....
Jo vi kom nog lite i kläm vi 50-talister. Skall passa in både i arbetslivet och i hemsysslorna... Mamma-duktig

2006-12-12 @ 07:59:14
Postat av: Anki

Du kanske bara ska vara Lena och inte MammaLena. För mamma och mormor det är du ju ändå. Du kanske ska börja tänka på dig som kvinna. Förra året fick jag en sådan där känsla. Mina barn är 17 och 19 år. Jag är fortfarande deras mamma, och kommer alltid att förbli, men jag började få en slags frihetskänsla. Jag kom på mig att jag kände det i kroppen också. Jag behöver ju inte vara mamma i kroppen längre. Det gjorde också att jag började se över mina kläder och handla nytt och ja, lite allmän pånyttfödelse.
Tänkte skriva detta förra gången, men visste inte hur du skulle ta det. Men nu när du har skrivit mer om barn och barnbarn, tog jag mod till mig och skrev ner min tanke.

2006-12-12 @ 17:57:19
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: MAMMA - Lena svarar Aniki

Men - HURRA för dig!

Du är ju toppen..... man ser ju inte skogen för osv....
Men så är det ju, jag håller på å blir JAG!

/L

2006-12-13 @ 08:01:53

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback