HEMMA

Nu är vi hemma - har så varit i flera dagar faktiskt  - men - semester, värme mm mm har gjort att det inte blivit något bloggande.
Nu sitter jag inne i skuggan, försöker få lite svalka, och tänkte tala om för mina bloggvänner hur läget är!

Först ska jag bara meddela att det är 26 grader varmt - hett skulle jag vilja kalla det! Jag sitter inne i skuggan - sambon är ute mitt i solen och snickrar ?? Han har nog fått panik tror jag, vi har ju slut på semestern nu, börjar jobba på måndag ......
Av någon outgrundlig anledning så blev det stopp på snickrandet när främmande nr 1 kom, sambo-dotter med barnbarn, vi tog paus i snickrande och målande då .... och har inte riktigt kommit igång än. Sen kom min dotter och måg, och efter det så for vi ju till Norge (höll ju på en hel vecka med att komma iväg)

I Norge, Bodö - Saltströmmen, var det regn, lite mera regn, jättelite regn, spöregn, solregn .......

Vi är ju sanna campare, så vi klädde oss i regnkläder och var ute ändå! Träffade en man som sa att regnet hade kommit bara några timmar innan vi kom, och när vi åkte hem i onsdags så började solen skina på riktigt.
Men det gör inget, för det  var så underbart att känna regnet - vi som inte haft regn på hela sommaren. Jo några åskregn, med de räknas liksom inte. (ett av åskskurarna kom ju just som jag sått mina gräsfrön, typiskt, så nu växer gräsmattan tuss-vis ???)

Vi fiskade och fiskade i dessa fantastiska strömmar. Bara att titta på hur vattnet strömmar är en otrolig upplevelse. En dag hade vi 45 fiskar, och då hade vi tappat minst 10 -15 .....
Så den dag vi skulle åka hem hade vi bestämt att vi skulle fiska till 12, annars skulle det bli försent att åka. Vi var ju tvungen att rensa och filea fisken å - så klockan tolv var det stopp ( jag fiskade bort mitt drag just då så det gjorde sig själv :-(   ) När vi räknade fiskarna sedan (2 timmars fiskande) så hade vi 20. Vi kom inte iväg från campingen förrän runt två halv tre ändå... 10 kg filead fisk hade vi med hem. (ca 85-90 fiskar)

Klockan halv 12 (23.30) anlände vi till hemmet. Åhhh va de ä kul att resa bort - men det går inte upp emot att få komma HEM .... tyckte kissen å....  Hon var ute på äventyr en eftermiddag där på campingen, höll till under ett altangolv i flera (läs många) timmar. Till slut kom hon fram och in. Så nästa dag fick hon inte gå ut. Sambon tog fram snöre och jord-spik och knöt fast henne. Attans va sur hon blev - nä si då fick det vara, sedan låg hon på sängen och tjur-sov resten av tiden. Så hon tyckte det var bra att få komma hem. Hon är så rolig, när vi är på väg hem - då säger hon inte ett pip på hela vägen - hon VET att vi ska hem ??






Kommentarer
Postat av: Gunnel

Välkomna hem. Ni verkar ha haft sköna dagar. Katten en i alla fall.
Men jösses så mycket fisk. Vad gott!
Jag har bloggat nästan hela sommaren. Trodde inte det skulle bli så...men jag sökte skuggan inne. Det gör jag fortfarande. Den enda skillnaden nu är att det är svalt och skönt på mornarna och lite kyligare på kvällarna. Men dagarna dom är fortfarnade varma och sköna (för det är det egentligen) fortfarande. Kan inte vara lång tid kvar med det här vädret. Konstigt är det

Postat av: SolSkuggan

Välkommen tillbaka. Vädret hade väl kunnat vara aningen bättre, tur att det finns regnkläder. Och tur att ni är tvättäkta campare:)
Men härligt med så mycket fisk, fisk som är så gott!
Det sägs att vi har inte haft en sån här varm och torr sommar sen 1914. Jag vet faktiskt inte, för då var jag inte med:) Men det kan gptt stämma.
Jodå, borta bra men hemma bäst. Kram på dig!

2006-08-13 @ 09:46:03
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: SolSkuggan

Halå där, läser just i tidningen hur det brinner runt Boden, du är väl inte i närheten hoppas jag:)

2006-08-13 @ 23:39:03
URL: http://solskuggan.blogg.se
Postat av: MammaLena

Svarar Gunnel: det har varit en makalös sommar, man har gått in för att "vila" från solsteken en stund. Och då bloggat lite.
-Solskuggan: Det var mysigt med regn, har liksom glömt hur det är när det regnar.
Hur det är med de Norrbottniska somrarna har jag ju så liten erfarehet av, detta är andra sommaren - och jag har aldrig varit med om maken...
Nä - det brinner inte där vi är - jag har börjat jobba idag!! ??

2006-08-14 @ 09:24:01
Postat av: SolSkuggan

Jaså plikten kallar:) Vilken tur då, så mycket folk de har fått evakuera. Hoppas de snart får bukt med branden.
Ha det gott på jobbet, kram på dig:)

2006-08-14 @ 11:19:02
URL: http://solskuggan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback