Pip-och-gnäll....

Nu har jag varit in på andras bloggar och klarat av mitt "pip-och-gnäll". kan man ju åxå göra  :-)
Vilket betyder att idag skall jag inte pipa och gnälla över min förlust utan bara vara pigg och glad!

Igår var jag iväg och fick massage för min onda rygg, men det visade sig att jag hade jätteont i min vänstra axel! ???  Å eftersom jag varit ute i buskarna och knippsat så hade jag träningsvärk i den högra, men - det var inte där heller. Frusen axel, eller som jag kallar den "dö-armen", men det är märkligt vad man vänjer sig -  kan man inte röra den så rör man den inte. Lite svårt att sätta på jackan, att det inte går att sätta på sig kläderna - men vaddå - men då fixar man det på nå annat sätt. Så nu skall jag göra små små övningar så skall det fixa sig. Det var väl possitivt.

Så var jag ut på en liten cykeltur igårkväll, det var mysigt att cykla lite stilla i vårkvällen. Missade visserligen kvällssolen, den hann gå ner, men det var underbart ändå.

Ännu mera underbart blir det i morgon när sambon kommer hem från "södern"........ konstigt att vara ensam. Det tycker kissen åxå. Hon går fram och tillbaks och letar, hennes älskling är borta! Tänk om han inte kommer tillbaks igen?

Få se om jag hinner ut i trädgården i eftermiddag å upptäcka nya saker, men, det finns inte så mycket mera att upptäcka nu. Snön är snart borta - nu har hundskitarna på gräsmattan åxå kommit fram + ett hundben och en hundleksak i form av en plasttomte! å hundhår å mer hundhår...... äckelpeckel....

Mindre kul -  åka till kattdoktorn för vaxination !!
DET gillas INTE, kanske klippa naglarna å, av ett proffs.
Fast som det verkar så kan hon behöva dem för att försvara sig för den intensiva uppvaktningen från grannkatten.  Nejnejnej, inget frieri på gång - inga bäbissar....

Kommentarer
Postat av: SoP

Har Du katten ute? Klipp Inte klorna då- den blir väldigt handikappad. Jag ser ju hur Stella missar o halkar här Inomhus, när jag klippt hennes toppar en bit.

Postat av: MammaLena

Kattdoktorn sa att det gick ta litte litte å hon skulle klara av att försvara sig ändå! Å baknaglarna är stiliga värre - ungf. längd som på kängu-tassar. Men dom bak behövdes inte klippas, det är dom hon skall ha när hon klättrar i träden.

2006-04-27 @ 16:26:51
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback