Pappa har fått lägenhet !!!!!

YESS YESS yess .... pappa har fått lägenhet! Tänk att något kan vara så skönt och fint. Han skall äntligen få ett värdigt boende igen, han har fått boende på servicehuset Myltblomman!!!    Fast, han vet inte om det än .......

Det är märkligt hur det blir i livet, först så är vi små och oskyldiga varelser som tas omhand av våra föräldrar. Skyddas för livets alla otrevligheter, allt silas genom våra föräldras förnuft och omdöme. De tar alla törnar och jämnar vägen framför oss..... (curling-föräldrar heter dom nuförtiden, men har alltid funnits). Sen står vi där på vingliga ben och försöker klara av törnar och törnen, med olika resultat. Sen när vi blivit något sånär vuxna uppgiften som vuxen då kommer perioden i livet när vi börjar skydda våra föräldrar! Tar på oss ansvaret för vad som är bra och dåligt för dem ???? Kan vi det, vet vi vad som är bra för dom ?

Så nu talar jag inte om för pappa (än) att han skall flytta från sin säng på sjukhemmet (där han "bott" i 5 månader), berättar det inte förrän just innan han skall iväg. Han blir så väntlös, nervös, orolig om han vet.  Tror jag ! Men samtidigt - är det rätt?? 

Då är min reflektion är jag ett curlingbarn - eller??

I alla fall så skall det bli underbart att få ordning på hus och hem. Veta att han får den vård och tillsyn som en man på 88 år har rätt att få efter ett långt strävsamt liv!  Veta att han inte behöver oroa sig för något - att det alltid finns människor omkring honom som ser hur han mår...

// barnet-mamman-momman

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack för dom fina orden i min blogg..
Jag tror nog du gör rätt i de att du inte säger det ännu, kommer i kontakt med många äldre genom mitt jobb och vet hur dom gammla är i den åldern.
Ha en trevlig påsk och hoppas allt går bra i samband med Pappas flytt.

2006-04-12 @ 10:05:00
Postat av: Madonna

Grattis...men du vet inte att det inte är över på något sätt... Vill inte vara negativ men......... Nu börjar det. Kvartssamtal ....inför inflyttandetsamtal ... mitt i alltihopsamtal.... hur gör vi med pengarsamtal....vem skall folja på sjukhusetsamtal...Vem skall sköta klippling.... nu är det dags för vårstädning och vem skall putsa fönstren???? OSV Det tar aldrig slut. Man har appslut inte någon aning om hur ens egna fönster skall bli putsade bara mammas eller pappas på äldreboendet. Det är värre än att få barn, typ.
Men det är väl förbjudet att klaga... min mamma är numera bortgången så jag har mycken tid över plötsligt. Hoppas det går bra för dig annars hör av dig ska jag be för dig om du vill..

Postat av: SoP

Jaha--det är Du som la en kommentar hos mig för ett tag sen ! Det var ingen blogglänk med där så jag visste inte- :-) "Väntlös" -vilket härligt ord- o så skönt för Din Far att få ett riktigt hem.

2006-04-15 @ 00:39:51
Postat av: MammaLena

Hallå där SoP ......
Ingen blogglänk ;-)
/Lena

Hmmm.... i Jämtland "ä ma väntlöus"

2006-04-16 @ 21:59:01
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: SoP

Hm, ja jag har sett det ibland-- men jag Har ju den iskriven här under ? skriver om den så får vi se--

2006-04-19 @ 14:41:35
URL: http://sisterofpain.blogg.se
Postat av: MammaLena

Hmmm - handhavandefel.......?
Jag är tydligen inte bara medelålders kärring - jag är en ouppmärksam, "inte så smart", virrig variant av medelålders kärring.
Sitter här och läser blogg och det är ju ta mig tusan hur många "knappar" som helst att trycka på... det är inlägg och det är bloggar och vag vet inte allt.... Ena gången kommer man dit man förväntat sig å andra så går det bara runt runt. Men - bara datorn håller sig uppkopplad så grejar det sig nog. Den är fortfarande "billig" - funkar fortfarande inte. Skicka meddelanden på 1kB är inte mycket för en snacksalig individ.
/Lena

2006-04-21 @ 10:28:15
URL: http://momma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback