Min Mathias


63788-1

Här skall det komma tankar och funderingar omkring det som hänt min son, Mathias, han krockade med två älgar den 16 augusti 2004. Döden var ögonblicklig.
Jag har haft ideer om att skapa en hemsida som minne, men jag tror detta är det bästa sättet för mig att bearbeta min förlust. Å någon hemsida lär jag ju inte få till eftersom den inte kommit än.... Jag kan ha detta som pip-och-gnäll forum istället och ingen stackare i min närhet behöver må illa av mitt ältande !

Så får det bli

Kommentarer
Postat av: Marielle

Hej!
Jag blir väldigt berörd av din historia.
Att förlora en son måste vara obeskrivligt.
Jag förlorade en gammal skolkamrat i januari. Hon valde att hoppa framför tåget.
livet tar ibland vägar vi inte förutsett.
Fortsätt och skriv här, vädra dina känslor och tankar.
/Marielle

2006-04-19 @ 20:24:44
Postat av: Mamman

Jo det är hemskt, fruktansvärt, går inte beskriva - men samtidigt så är det ett faktum när det skett som man måste försöka komma igenom annars bli man knäpp. Det kan låta känslolöst, men jag tror inte att min Mathias skulle vilja att jag vigde mitt återstående liv åt något som inte kan bli nått mer - han är ju borta. Utan att man koncenterarar sin kraft på de som lever, jag har ju två barn till som åxå sörjer sin lillebror, som åxå skall försöka samla ihop sitt liv och gå vidare......

2006-04-21 @ 11:40:34
Postat av: Mamma Anonym

Jag frös och kände hur det drog i nackhåren. Samma som hände dig har hänt min sons bästa kamrat och mamma. Bägge dog. Min son är född den 16 augusti.

2006-05-19 @ 08:32:42
Postat av: ellaedwin

jag har inte varit i form sen den 6 september.... saknar min son något otroligt mycket.... han dog den 5 sept, körde ihjäl sig mellan Hestra och Gislaved. Värför frågar man sig??? han var ju en ung kille i sina bästa år... bara 21.... Varför??? ... varför ska livet ge en människa så många svåra stunder.... detta året vill jag inte ha tillbaka.... först dog min vän Björn, sen hoppade min sambo i säng med sin fd fru... sen det värsta en människa kan råka ut för... min son dog.... Varför????tur att det finns vissa saker att glädja sig åt.... goda vänner som ställer upp till 100%, en mycket god "extra son" som hjälper mig med allt, och bara att han finns gör att det kan kännas lite lättare ibland... han bryr sig om mig han också=)....träffade honom idag, då han la på nya däck på min bil.... tack älskade Tobbe!!!!han som blivit vuxen och flyttat till hus med tjejen..."min" lilla Tobbe....sen har jag också haft turen att träffa en ny underbar go kille=)...så livet kan kanske ha något gott med sig ändå????? eller..... ja du richard du fick aldrig tillfälle att "matförgifta L".... jag önskar att ni hade fått träffats..... men ditt liv blev alldeles för kort.....så mycket mer du hade kvar att göra.... men du har det bra nu, det vet jag men du har lämnat mig och din syster och din pappa i en stor sog och saknad.... varför.....varför???? du hade ju din egen lägenhet, ett jobb och dina intreéssen och vad vi trodde ett långt liv framför dig, men det sista det fick du inte...... jag önskar att jag kunde ha bytt plats med dig.... så du hade fått vara kvar och njuta av livets glädje ämnen , som din eka i norrlands sjön, och din älskade motorbana...... vad var det de skrev om dina smultronställen????.."då känner jag verkligen att livet är värt att leva och jag är fri".... fri är du nu..... och du har "ett liv" som är värt att leva, men vi då som måste leva lite till här utan dig...... Varför??? jag saknar dig......vi saknar dig, många saknar dig.... tack för att du var hos oss i 21 korta år....som gett oss mycket glädje.... kram...

2006-08-02 @ 23:24:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Skriv gärna din E-postadress: (publiceras inte, bara för mig)

URL: din bloggadress eller hemsida

Kommentar:

Trackback